Ponieważ informacja o odejściu Steve’a Jobsa ze stanowiska CEO Apple pojawiła się w środę późnym wieczorem polskiego czasu, dwie trzecie dotyczących tego tematu treści w polskich serwisach społecznościowych pojawiło się w czwartek - wynika z analizy systemu Brand24 przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Ponad jedna trzecia takich wpisów została zamieszczona na Facebooku, prawie jedna piąta - na Twitterze, jedna dziesiąta - na Blipie, a jedna trzecia - na pozostałych serwisach. Tylko 18 proc. takich treści nie zawierało linków. Za to w aż 63 proc. były linki do polskich stron, a w 19 proc. - do witryn zagranicznych.
Prawie 80 proc. wpisów dotyczących odejścia Jobsa to po prostu informacje o tym, natomiast ok. 20 proc. - to reakcje na te wiadomości. 86 proc. wszystkich treści miało charakter neutralny, 10 proc. - negatywny, a 3,5 proc. - pozytywny.

Wśród emocji najczęściej przejawiały się nostalgia i żal. Natomiast ironia często dotyczyła samej reakcji internautów na informację o rezygnacji Jobsa.
Wszystkie te dane pochodzą z badanie Brand24 zrealizowanego od 25 do 28 sierpnia 2011 (do godz. 12). Brand24 monitoruje w czasie rzeczywistym polski internet ze szczególnym uwzględnieniem serwisów społecznościowych.












