Jak promować swoją firmę w Internecie?

Reklama w sieci wcale nie musi być kosztowna, aby była skuteczna. Z tego względu jest to dobra forma promocji nawet dla tych przedsiębiorców, którzy nie dysponują dużym budżetem.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Popularność firmy w sieci przekłada się na jej zysk. Zdobycie zaufania wśród internautów, a tym samym klientów, oznacza dynamiczny rozwój i nowe możliwości, co jest jednym z wyznaczników sukcesu. Najpopularniejsze narzędzia wykorzystywane przy promocji w Internecie to bannery reklamowe. Poza nimi do wyboru mamy m.in.: mailing, newsletter, pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych (SEO), kampanie reklamowe w wyszukiwarkach internetowych (np. boksy, linki sponsorowane), marketing społecznościowy i inne formy promocji.

Dlaczego Internet?

Poza niezwykle szerokim gronem odbiorców i powszechnością informacji reklama w Internecie wyróżnia się przede wszystkim ogromnymi możliwościami targetowania, dzięki czemu można bardzo precyzyjnie określić grupę docelową. Reklamodawca ma pewność, że informacja o jego firmie dotrze do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane produktem, więc sama reklama będzie korzystniej odebrana. Można ustalić konkretny termin, kiedy reklama ma dotrzeć do odbiorcy, co również w dużym stopniu wspomaga jej oddziaływanie. Dużym plusem reklamy internetowej jest szerokie spectrum kanałów przekazu – forma graficzna, tekstowa, dźwiękowa i wideo.

Reklama internetowa należy do najskuteczniejszych także dlatego, że pozwala ograniczyć liczbę prezentacji danemu internaucie, a dodatkowo jest łatwa do monitorowania i kontrolowania jej skuteczności.

Formy promocji w sieci

Reklama w Internecie występuje w rozmaitych formach, mniej i bardziej inwazyjnych. Poza popularnymi bannerami często pojawia się w postaci wideo i wyświetla się np. przed filmem, który internauta chce obejrzeć. Linki sponsorowane to z kolei mało inwazyjna forma reklamy – dopiero po kliknięciu internauta trafia na stronę reklamodawcy. E-mailing oraz reklama w newsletterze trafia zazwyczaj bezpośrednio do skrzynki potencjalnego klienta. Taka reklama często jest spersonalizowana, gdyż osoby podające swój adres e-mailowy i wyrażające zgodę np. na newsletter dodatkowo wypełniają inne pola, wpisując swoje dane osobowe i umożliwiając personalizację przekazu, jaki do nich dociera. Plusem tej formy promocji jest możliwość zawarcia dłuższej informacji o reklamowanym produkcie lub usłudze. Sponsoring np. części portalu wiąże się natomiast z możliwością umieszczenia informacji na stronie głównej lub w dowolnej zakładce.

Bezpłatna promocja – czy to możliwe?

Nie tylko możliwe, ale również skuteczne. Oczywiście pod warunkiem, że działania prowadzone są regularnie i konsekwentnie. Warto więc poinformować jak najwięcej osób w Internecie o swojej działalności, tym bardziej że nie będzie to nas nic kosztować. Najlepiej przygotować informację o swojej firmie i wysłać ją do różnych branżowych katalogów i firm internetowych, które bardzo często bezpłatnie prowadzą takie rejestry. Warto też dodawać ogłoszenia o swoich usługach na bezpłatnych serwisach ogłoszeniowych. Dobrym rozwiązaniem jest udzielanie się na forach albo np. prowadzenie ciekawego bloga. Nie musi to być blog ściśle związany z naszymi usługami, najlepiej jeśli porusza on tematykę z tej samej lub pokrewnej branży. Warto też udzielać się na portalach społecznościowych. Dobrym przykładem tego typu działań jest funkcjonowanie Zielonej Linii, która ma swoje konta na Facebooku, Naszej Klasie, Twitterze i Blipie, gdzie umieszcza swoje artykuły.

Chcąc zwiększyć atrakcyjność fanpage na Facebooku, warto dodać ciekawe funkcje, które wyróżnią profil naszej firmy. Zielona Linia wprowadziła w tym celu dodatkowe ikony w swoim profilu „szukam pracy” (dla osób poszukujących pracy) oraz „jestem pracodawcą” (dla osób, które chcą bezpłatnie dodać ofertę pracy na portalu). Takie udogodnienia pozwalają internautom zaoszczędzić czas, a jednocześnie w sposób mało inwazyjny informują ich o usługach danej firmy, w tym przypadku infolinii urzędów pracy.

Dobierając najodpowiedniejszą formę reklamy swojej firmy, należy zwrócić uwagę na to, jak wygląda grupa docelowa naszego produktu. Z pewnością warto zainwestować w reklamę płatną, ale jeśli w danym momencie firma nie może sobie na to pozwolić, należy oddelegować jednego z pracowników do zajmowania się działaniami w sieci.

Na koniec cenna wskazówka: reklamując się w Internecie, trzeba uważać na to, aby nie przesadzić i nie zrazić do siebie klienta. Nachalne reklamy graficzne, niechciane newslettery czy spamowanie forum raczej nie zadziałają na korzyść firmy. Warto więc reklamować się z namysłem, tym bardziej że przyszłość promocji to… e-reklama właśnie.

Joanna Niemyjska (Zielona Linia)

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji