Ponad połowa Polaków współkorzysta z telewizji, radia i streamingu

54,4 proc. populacji współkorzysta zarówno z telewizji, radia oraz Vod/streamingu - pokazują wyniki Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów. Ogółem aż 95,6 proc. badanych ma w swoim domu telewizor.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Ponad połowa Polaków współkorzysta z telewizji, radia i streamingu

Badanie Założycielskie prowadzone przez Krajowy Instytut Mediów opisuje populację gospodarstw domowych i osób w Polsce pod względem wyposażenia w sprzęt i usługi do odbioru telewizji, radia i internetu, z uwzględnieniem informacji o indywidualnych wzorach konsumpcji usług medialnych i treści w internecie - podano w raporcie.

Badanie Założycielskie służy zebraniu kompleksowej wiedzy obejmującej uniwersa, rozumiane jako określona liczebnie grupa odbiorców poszczególnych usług medialnych, definiowanych na podstawie cech różnicujących konsumpcję tych usług w populacji, w zakresie uzupełniającym sprawozdawczość GUS - podaje KIM.

Badania Założycielskie KIM dotyczące osób indywidualnych powstało na losowej próbie gospodarstw domowych oraz osób w wieku powyżej 4 roku życia. Dobór osób do badania odbywał się na podstawie spisu w gospodarstwie domowym, a liczba wymaganych wywiadów była określona w zależności od wielkości gospodarstwa domowego.

Według danych zebranych za rok 2022, 95,6 proc. badanych ma w swoim domu telewizor. W tej grupie ponad jedna czwarta badanych deklaruje, że ma dwa telewizory lub więcej. Osoby z wykształceniem wyższym deklarują oglądanie telewizji rzadziej niż osoby słabiej wykształcone. W miastach, szczególnie tych największych, konsumpcja tego medium jest niższa niż na wsiach.

grafika

Wyniki Badania Założycielskiego pokazują, że telewizor z funkcją Smart TV posiada 57,6 proc. Polaków. 12,1 proc. badanych odbierających telewizję naziemną i posiadających telewizor podłączony do internetu ma możliwość odbioru na telewizorze oferty kanałów w technologii hybrydowej

Niezależnie od częstotliwości, korzystanie ze streamingu/VoD deklaruje 73,3 proc. badanych w wieku powyżej 4 lat. 71 proc. deklaruje korzystanie z YouTube'a, a 40,5 proc. z płatnych serwisów wideo na żądanie.

grafika

Konsumpcja VoD jest wyższa wśród osób z wykształceniem wyższym (78,3 proc.) a także wśród gospodarstw powyżej 3 osób (70,1 proc.). Streaming/VoD jest też popularniejsze wśród młodszych grup wiekowych. Wśród osób starszych (powyżej 65. roku życia) tylko co piąta konsumuje treści na żądanie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jaki-telewizor-kupic-streaming-ranking-ceny-vod ##

Współkorzystanie z mediów

Analiza współkorzystania z mediów pokazuje, że w 54,4 proc. badanych w okresie ostatnich trzech miesięcy deklaruje używanie zarówno telewizji, radia oraz serwisów streamingowych. 22,6 proc. deklaruje współkorzystania z telewizji i radia, ale bez streamingu. Kolejne 10,4 proc. twierdzi, że korzysta i z telewizji, i ze streamingu, ale bez radia.

grafika

Badanie w 2022 roku – realizowane w trybie ciągłym, od stycznia do grudnia – objęło ogólnopolską losową próbę 45 000 respondentów pozyskanych z 20 143 gospodarstw domowych, reprezentującą populację wszystkich gospodarstw domowych w Polsce. Metodą zbierania danych są bezpośrednie wywiady kwestionariuszowe z respondentami: z liderem gospodarstwa domowego prowadzone są metodą wywiadu bezpośredniego (CAPI), a w przypadku pozostałych osób w gospodarstwie domowym – metodą wywiadu bezpośredniego (CAPI) lub wywiadu telefonicznego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online