“Jaka to melodia?” nadawana jest obecnie od niedzieli do piątku ok. 18.30. Średnia widownia odcinków pokazanych w okresie od 5 września br. do 8 listopada br. wyniosła 2,93 mln osób, a udział TVP 1 ukształtował się na poziomie 24,13 proc. w grupie 4+ i 18,56 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
W analogicznym okresie ub.r. średnia oglądalność programu prowadzonego przez Roberta Janowskiego wynosiła 3,24 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 27,03 proc. i 23,27 proc. udziału. Wtedy teleturniej nadawano jednak także w soboty o 17.55.
10 najpopularniejszych odcinków programu “Jaka to melodia?” w tegorocznym sezonie jesiennym przekroczyło granicę 3 mln widzów. Najwięcej oglądających show miał 6 listopada br., gdy przed telewizorami zasiadło 4,22 mln osób.

Mimo spadku oglądalności programu, w czasie jego emisji liderem rynku w grupie 4+ pozostaje TVP 1. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadająca w tym paśmie m.in. “Detektywów” i “Ugotowanych”, co daje jej 20,37 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (17,73 proc.), a czwarta - TVP 2 (5,94 proc.). W grupie 16-49 Jedynka jest dopiero trzecia, przegrywając z Polsatem i TVN.
Z danych telemetrycznych wynika, że teleturniej “Jaka to melodia?” śledzą głównie kobiety, widzowie po 50. roku życia, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
“Jaka to melodia?” gości na antenie TVP 1 nieprzerwanie od 1997 roku.











