Sprzedaż aut osobowych w Polsce wzrosła o 17,7 proc. Liderem Toyota, najpopularniejszy model to Corolla

W okresie od stycznia do września br. w Polsce zarejestrowano 347 306 samochodów osobowych. To 17,68 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (+52 186 szt.) - podaje IBRM Samar powołując się na dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Najchętniej wybieraną przez klientów marką była Toyota, a modelem - Corolla.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że że we wrześniu 2021 r. zarejestrowano w Polsce 33 087 samochodów osobowych, o 13,26 proc.(-5 060 szt.) mniej niż rok wcześniej, zaś w okresie od stycznia do września br. - 347 306 aut. To 17,68 proc.więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (+52 186 szt.).

Według IBRM Samar, biorąc pod uwagę jedynie bieżącą dynamikę sprzedaży wykazywaną przez Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców (bez uwzględnienia reeksportu), sytuacja w Polsce w porównaniu z innymi krajami Europy wydaje się być niezła.

We wrześniu 2021 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 25,01proc., a udział firm - 74,99 proc. W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili 24 813 aut.

Suzuki z największym wzrostem

Trzynaście z pierwszych piętnastu marek klasyfikowanych na liście rankingowej (r/r) zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2021 roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, w tym największy - Suzuki o 80,16 proc., największy spadek zanotowało Renault - o 17,53 proc.

Tytuł lidera rynku utrzymała Toyota. W 2021 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 57 123 auta tej marki, o 35,74 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 16,45 proc.

grafika

Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 37 458 szt., o 6,95 proc. mniej niż w 2020 roku. Udział marki wyniósł 10,79 proc.

Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. Klienci niemieckiego producenta zarejestrowali 27 290 samochodów, o 10,90 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 7,86 proc.

Na czwartej pozycji była KIA, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 25 529 szt., o 46,35 proc. więcej niż w 2020 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 7,35 proc.Na piątej pozycji w rankingu skumulowanych wyników znalazł się Hyundai. W 2021 r. zarejestrowano dotychczas 20 466 aut tej marki, o 61,68 proc.więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Udział marki w rynku wyniósł 5,89 proc.

Corolla i Yaris najpopularniejsze

Najczęściej kupowanym modelem osobowym w 2021 roku jest dotychczas Toyota Corolla (16 352 szt.; +29,78 proc. r/r), za którą uplasowała się Toyota Yaris (12 380 szt.; +17,80 proc. r/r) oraz Skoda Octavia (10 986 szt. -15,77 proc. r/r), następnie Dacia Duster (9 878 szt.;+20,40 proc. r/r), a za nią Toyota RAV4 (9 331 szt.; +52,99 proc. r/r).

Najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych jest Toyota Yaris (5 211 szt.; -9,04 proc.), na drugim miejscu – Dacia Duster (4 383 szt.; +16,51 proc.), na trzecim – Toyota Corolla (3 318 szt.; +4,47 proc.), na czwartym – Kia Sportage (3 282 szt.;+74,02 proc.), a na piątym – Hyundai Tucson  (3 096 szt.; +43,33 proc.).

Wśród klientów firmowych najczęściej rejestrowanym modelem jest Toyota Corolla (13 034 szt.; +38,31 proc.). Na drugim miejscu jest Skoda Octavia (9 557 szt.; -10,39 proc.), na trzecim Toyota Yaris (7 169 szt.; +49,98 proc.), czwartym – Skoda Fabia (6 937 szt.; +2,24 proc.), a na piątym – Toyota RAV4 (6 524 szt.; +71,28 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"