Jakie treści angażują fanów na Facebooku?

Marki, które na Facebooku umieszczają zdjęcia i treści typu "call to action", odnotowują większe zaangażowanie użytkownik z tego typu postami.

km
km
Udostępnij artykuł:

Na Facebooku i innych portalach społecznościowych firmy próbują różnych technik mających na celu zaangażowanie fanów. Co prawda marki się różnią, a fani każdej z nich będą reagować na różne rzeczy, ale istnieją wspólne wątki, które firmy powinny mieć na uwadze przy planowaniu wspisów i aktualizacjach statusu.

Agencja marketingu cyfrowego Web Liquid przeanalizowała jakie treści na Facebooku najbardziej angażują fanów, np. w postaci komentarzy czy kliknięć w "Lubię to!". Pod uwagę wzięto 16 marek i ponad 1,5 tys. umieszczonych przez nich postów w okresie marzec - maj 2011 roku.

Okazało się, że najwyższy wskaźnik zaangażowania mają posty ze zdjęciami (0,37 proc.), przed zawierającymi klipy wideo (0,31 proc.), sam tekst (0,27 proc.) oraz linki (0,15 proc.).

grafika

Podobne rezultaty przyniosła analiza firmy Momentus Media, która wzięła pod lupę 20 tys. najpopularniejszych stron na Facebooku i od 10 tys. do 250 tys. umieszczonych na nich postów. W przypadku postów ze zdjęciami wskaźnik zaangażowania wyniósł 0,21 proc., z wideo - 0,11 proc., a z linkami - 0,07 proc.

W tekście danego wpisu firmy mogą zachęcić użytkowników do interakcji poprzez poproszenie ich o "polubienie" lub skomentowanie postu. W przypadku aktualizacji statusu na Facebooku zawierających słowo "like" wskaźnik zaangażowania wyniósł 0,38 proc., a zawierających słowo "comment" - 0,14 proc., podczas gdy w przypadku postów bez tych wyrazów - 0,11 proc.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji