Jakość kawy wpływa na atmosferę pracy i relacje biznesowe

Kawa i jej jakość ma istotny wpływ na atmosferę pracy w biurze oraz na zewnętrzne relacje biznesowe z klientami firmy – wynika z badania TNS OBOP.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Z badania wynika, że w zdecydowanej większości firm (66%), ponad połowa pracowników pije kawę zaraz po przyjściu do biura. W 33% przedsiębiorstw zwyczaj ten dotyczy prawie wszystkich pracowników danej firmy, a tylko w co setnej firmie (1%) kawy na rozpoczęcie dnia pracy nie pije nikt lub prawie nikt. Na tej podstawie można wyciągnąć wniosek, że kultura picia kawy na stałe zagościła także w sferze zawodowej naszego życia. Okazuje się, że nie bez znaczenia jest również jakość kawy w biurze. Respondenci pytani o ulubiony jej rodzaj ani razu nie wskazali kawy rozpuszczalnej czy sypanej. Możliwość korzystania z ekspresu do kawy wpływa więc bezpośrednio na lepszą atmosferę pracy i to zdaniem aż 65% respondentów. Według 63% ankietowanych możliwość wypicia filiżanki dobrej kawy wpływa także na poprawę warunków pracy w ogóle. Zarządzający firmą, którzy zauważyli taką relację, decydują się często na wydzielenie specjalnego miejsca na terenie biura, gdzie pracownicy mogą usiąść, napić się kawy i porozmawiać. Z badania wynika, że taką możliwość mają pracownicy aż 72% firm.

Możliwość korzystania z ekspresu do kawy przez pracowników wpływa na poprawę wizerunku firmy w ogóle i to zdaniem aż 68% rozmówców – wynika z badania TNS OBOP.

W trzech na pięć firm (59%) klienci są zawsze lub prawie zawsze częstowani kawą z ekspresu, a tylko w 4% firm nie ma takiego zwyczaju. Co istotne, zdecydowana większość badanych (81%) twierdzi, że częstowanie klientów kawą z ekspresu dobrej jakości, wpływa na polepszenie kontaktów i lepsze relacje, przy czym aż co czwarty respondent (25%) jest o tym zdecydowanie przekonany.

Badanie potwierdza, że dwie na pięć firm (40%) zdecydowało się na zakup ekspresu do kawy ze względu na aspekt socjalny - ponieważ chciało poprawić warunki pracy pracownikom, a 23% firm dokonało takiego zakupu pod wpływem oczekiwań klientów. Dla podobnego odsetka firm (20%) czynnikiem, który przyczynił się do nabycia ekspresu była chęć podążania za trendami i przekonanie, że w każdej nowoczesnej firmie jest ekspres.

Niezależnie od motywów, niemal wszyscy badani (94%) byli zdania, że decyzja o zakupie ekspresu do kawy była jak najbardziej słuszna. Badanie telefoniczne CATI przeprowadzone przez TNS OBOP w dniach 8-22 września 2010 roku na próbie 300 polskich firm (200 posiadających ekspresy do kawy i 100 takich, które nie posiadają ekspresu do kawy) na zlecenie  Nestlé Nespresso S.A.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max