Jan Śpiewak musi ukryć posty na temat Janusza Palikota

Sąd okręgowy w ramach zabezpieczenia nakazał Janowi Śpiewakowi ukrycie jego obraźliwych - zdaniem Palikota - postów na Twitterze, Facebooku i Instagramie do czasu rozstrzygnięcia sprawy o zniesławienie. "Krytyka i obelgi to nie to samo, o czym donosiciel Śpiewak zbyt często zapomina” - komentuje Palikot. Pełnomocnik Śpiewaka w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiada  złożenie wniosku o zmianę postanowienia.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Jan Śpiewak musi ukryć posty na temat Janusza Palikota
Jan Śpiewak (screen: YouTube/Jan Śpiewak)

Sąd Okręgowy w Warszawie (IV Wydział Cywilny) 23 maja wydał postanowienie w sprawie z powództwa Janusza Palikota przeciwko Janowi Śpiewakowi, udzielając Palikotowi zabezpieczenia jego roszczenia niemajątkowego o zaniechanie naruszania jego dóbr osobistych.

Jak poinformował w komunikacie Browar Tenczynek (należący do Palikota), sąd nakazał Śpiewakowi zablokowanie dostępu, do czasu prawomocnego zakończenia rozstrzygnięcia sprawy, do jego obraźliwych wobec Janusza Palikota wpisów na Twitterze, Facebooku i Instagramie. Śpiewak ma na to 24 godziny od momentu otrzymania postanowienia. Sąd zasądził ponadto od Jana Śpiewaka koszty postępowania i zwrot kosztów zastępstwa procesowego.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/szeryf-jan-spiewak-antyalkoholowa-krucjata-jest-barwna-postacia-polskiego-internetu,7169651745584769a ##

„Zapewne, jak zwykle w zwyczaju ma Jan Śpiewak w takich przypadkach, zarządzi zbiórkę na stronie Patronite i poprosi o pieniądze innych. Może lepiej przestać obrażać ludzi? Krytyka i obelgi to nie to samo, o czym donosiciel Śpiewak zbyt często zapomina. Czekam na ostateczny wyrok w sprawie. Liczę, że Prezydent Andrzej Duda tym razem nie ułaskawi donosiciela Jana Śpiewaka i oszczerca poniesie konsekwencje swoich haniebnych słów” - mówi cytowany w komunikacie Browaru Tenczynek Janusz Palikot.

Palikot domaga się od Śpiewaka 100 tys. zł na rzecz organizacji pożytku publicznego za zniesławienie.

Brak technicznej możliwości ukrycia postów

- Zabezpieczenie zostało udzielone na skutek zażalenia pełnomocnika Janusza Palikota i sąd tej samej instancji, okręgowy w jednoosobowym składzie, uwzględnił je częściowo. Nakazał Janowi Śpiewakowi poukrywanie części jego wpisów na Twitterze, Facebooku, Instagramie z sierpnia 2022 roku – zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl pełnomocnik Śpiewaka mec. Krzysztof Nowiński. - To nie zostanie wykonane o tyle, że nie jest możliwe do wykonania w większości przypadków. Na Twitterze i Facebooku nie ma technicznie możliwości ukrycia tych postów, jest możliwość ich usunięcia. W tym zakresie złożymy wniosek do sądu, żeby to postanowienie uległo zmianie. Niestety, z uwagi na to, że to postanowienie drugoinstancyjne, nie przysługuje Janowi Śpiewakowi zażalenie – dodaje.

- Nie mamy wątpliwości, że tezy postawione przez Janusza Palikota i jego pełnomocnika w pozwie nie ostaną się i Jan Śpiewak nie odpowie cywilnie za naruszenie dobrego imienia Janusza Palikota – podkreśla Nowiński.

Palikot, Wojewódzki i Czechowski wnieśli sprzeciw do wyroku nakazowego

Niedawno Prokuratura Rejonowa w Warszawie postawiła Januszowi Palikotowi, Kubie Wojewódzkiemu i Tomaszowi Czechowskiemu zarzuty. Według śledczych celebryci złamali prawo, reklamując napoje alkoholowe w internecie. Zawiadomienie do prokuratury złożył Śpiewak.

Niedawno zapadł wyrok nakazowy (wydany na posiedzeniu bez udziału stron) w tej sprawie. „Oskarżonego Janusza Palikota uznaje się za winnego i wymierza karę 80 tys. zł grzywny. Jakuba Wojewódzkiego uznaje się za winnego i wymierza mu karę 70 tys. zł grzywny. Tomasza Czechowskiego uznaje się za winnego i wymierza mu karę 70 tys. zł grzywny” - zdecydował sąd. Janusz Palikot, Kuba Wojewódzki i Tomasz Czechowski wnieśli jednak sprzeciw do wyroku nakazowego, co oznacza, że odbędzie się normalny proces w tej sprawie.

Wojewódzki, Palikot i Czechowski marki należące do ich firmy Manufaktura Piwa Wódki i Wina promują przede wszystkim na Facebooku i Instagramie. Kuba Wojewódzki na profilu facebookowym ma 925 tys. followersów, a na instagramowym - 2 mln. Janusza Palikota na tych platformach obserwuje odpowiednio 238 i 119 tys. użytkowników.

W ofercie Manufaktury Piwa Wódki i Wina jest szereg marek mocnych alkoholi, m.in. wódki Wyjebongo (jej kolejny wariant pojawił się pod koniec ub.r.), Palikot Wódka Kraftowa i Czysta Wódka Wybuhowa, a także wina R (ich ambasadorką reklamową została Magda Gessler). Tomasz Czechowicz jest prezesem wielu spółek zależnych grupy Manufaktura Piwa Wódki i Wina. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska