Biuro podróży Jarosława Kuźniara w ub.r. ze wzrostem wpływów i straty, Kuźniar Media z zyskiem

Należąca do Jarosława Kuźniara butikowe biuro podróży Fabryka Rozsądku, działające pod marką goforworld, w ub.r. zanotowało wzrost przychodów o 1,8 proc. do 1,62 mln zł oraz straty netto z 45,6 tys. zł do 188,9 tys. zł. Natomiast agencja kreatywna Kuźniar Media przez pierwsze półrocze funkcjonowania jako spółka miała 576,9 tys. zł wpływów i 140,6 tys. zł zysku netto. W br. działalność Fabryki Rozsądku mocno ograniczyła epidemia. Natomiast Kuźniar Media rozwija platformę podcastową Voice House i szykuje studio producenckie, w br. może mieć 1,5 mln zł wpływów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Biuro podróży Jarosława Kuźniara w ub.r. ze wzrostem wpływów i straty, Kuźniar Media z zyskiem
Jarosław Kuźniar, fot. Kuźniar Media

Jak wynika ze sprawozdania złożonego w KRS, w ub.r. przychody sprzedażowe Fabryki Rozsądku zwiększyły się z 1,59 do 1,62 mln zł, natomiast koszty operacyjne, mimo że nadal większe od wpływów, zmalały o 3,5 proc. do 1,8 mln zł.

Po stronie kosztów zdecydowaną większość stanowią wydatki na usług obce, które poszły w górę z 1,57 do 1,69 mln zł. Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały ze 190,4 do 41,2 tys. zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 23,6 do 12,1 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - z 36,5 do 27,4 tys. zł, a pozostałe koszty - z 49,1 do 35,6 tys. zł.

W efekcie strata sprzedażowa firmy zmniejszyła się z 277,1 do 183 tys. zł. Natomiast strata brutto i netto wzrosły do 188,9 tys. zł (odpowiednio z 37,6 i 45,6 tys. zł rok wcześniej), przede wszystkim wskutek skurczenia się pozostałych przychodów operacyjnych z 245,4 do 0,5 tys. zł.

Rentowność na krótko, bo tuż przed epidemią

Fabryka Rozsądku, działająca pod marką goforworld, ma autorską ofertę podróży do różnych części świata, w niektórych wyjazdach uczestniczy sam Jarosław Kuźniar. Tak samo jak cała branża turystyki zagranicznej, firma od połowy marca do czerwca w praktyce nie mogła świadczyć usług wskutek obostrzeń wprowadzonych w związku z epidemią koronawirusa.

- Z marca na grudzień przełożyliśmy wyprawę do Wietnamu, tegoroczną podróż na Alaskę musieliśmy przełożyć na następny rok, bo Stany Zjednoczone są zamknięte oraz tak niepewne, że podróżowanie w masce po Alasce mijałoby się z celem. To nie jest świat, który należy oglądać w ten sposób. Poczekamy na bezpieczniejszy czas - mówił Jarosław Kuźniar portalowi Wirtualnemedia.pl pod koniec czerwca.

- W czasie pandemii spotykaliśmy się z grupami naszych podróżników live w Zoomie, żeby porozmawiać z nimi o kraju, do którego mieliśmy pojechać, pokazać, co u nas słychać. Decyzji o wyprawach nie podejmujemy sami w zespole Goforworld, ale przegadujemy je klientami. Oni nie spotykają się z nami na lotnisku w dniu podróży, ale właśnie wcześniej na Zoomie. Wyjaśniamy, jak wygląda sytuacja epidemiczna w danym kraju i wspólnie podejmujemy decyzję co do podróży - dodał.

W lipcu i sierpniu firma zrealizowała wyjazdy na Islandię, planowała też podróże do Indonezji i Afryki, natomiast wskutek obostrzeń epidemicznych jest przesądzone, że do końca br. nie uda się polecieć do Australii.

Ograniczenia wywołane przez epidemię szybko przełożyły się na wyniki finansowe spółki. - Wyniki finansowe do momentu wybuchu pandemii były bardzo na plus, po raz pierwszy w marcu tego roku byliśmy wyraźnie nad kreską i wtedy się niestety zatrzymaliśmy. Od połowy marca, jak każde biuro podróży, nie zarabiamy - powiedział nam Jarosław Kuźniar. - Siłą rzeczy pandemia wpłynie na nasz wynik w skali roku, bo choćbyśmy nie wiem jak bardzo chcieli się otworzyć na podróże, to nie mamy pełnej możliwości. Myślę, że rok do roku będziemy mieli straty - nie wiem jeszcze jak duże. Ale mieliśmy bardzo pozytywny wynik w styczniu oraz lutym, a także dobry marzec, więc chciałbym do tego wrócić - dodał.

Żeby ograniczyć koszty, pracownicy Goforworld i uruchomionej przez Jarosława Kuźniara jesienią 2018 roku agencji Kuźniar Media połączyli się we wspólny zespół.

„Kraje, które nas interesują są zamknięte”

Jaka jest sytuacja firmy obecnie? - Branża turystyczna nie jest tą, którą się polskie państwo zainteresowało. Nie dostaliśmy jako przedsiębiorcy organizujący wyprawy żadnego wsparcia. Ale jako firma radzimy sobie - przekazał Jarosław Kuźniar portalowi Wirtualnemedia.pl.

- Zmieniłem całkowicie zadania dla moich pracowników, zaczęliśmy jeszcze mocniej pracować nad relacjami z naszymi Klientami niż nad wyprawami. Organizujemy cykliczne spotkania online, planujemy 2021 rok. Nasi Podróżnicy chcą ruszyć w świat, nie widzę tu żadnej zmiany, ale te kraje, które nas interesują są zamknięte: USA, Indonezja, Rosja, Gruzja, Kazachstan, Armenia - wyliczył.

- Teraz zaczął się sezon na zorze polarne, mieliśmy sprzedany nadkomplet wyprawy na Islandię i do Norwegii, ale zmieniły się przepisy sanitarne. Nie możemy podróżować nawet tu - opisał Kuźniar.

Od marca Fabryka Rozsądku musiała odwołać przynajmniej sześć wyjazdów. - Ewakuowaliśmy przed zamknięciem granic jedną w naszych Grup. Jeszcze w wakacje udało się nam zrobić po raz pierwszy dwie duże wyprawy dla Rodzin na Islandię. Ale wtedy obowiązywał jeszcze inny reżim sanitarny. Dziś, kiedy potrzeba 2 testów i kwarantanny 4 dniowe pomiędzy nimi to nie ma już sensu - zauważa Jarosław Kuźniar.

- Planujemy więcej wypraw remote dla podtrzymania zainteresowania naszych Klientów, zapowiada się na 2021 rok kilka dużych wypraw dla biznesu. Trwamy dzięki zaufaniu naszych Klientów. Wierzą w nas i czekają cierpliwie razem z nami. Dla mnie jako właściciela to trudny czas. Żeby goforworld przetrwało potrzeba otwartych granic i cierpliwości właściciela - ocenił.

grafika

Kuźniar Media ze 141 tys. zł zysku

Agencja Kuźniar Media jako spółka w KRS została zarejestrowana w czerwcu ub.r. Do końca roku zanotowała 576,9 tys. zł przychodów, a przy 421,3 tys. zł kosztów operacyjnych osiągnęła 155,7 tys. zł zysku brutto i 140,6 tys. zł zysku netto.

W ub.r. agencja realizowała projekty min. dla piwa Pilsner Urquell i whisky Chivas. W ramach kampanii tej drugiej marki Jarosław Kuźniar przeprowadził cykl wywiadów z artystami, a wizerunek jego, Magdaleny Cieleckiej i Macieja Musiała znalazł się na opakowaniach tego produktu.

Kuźniar Media na stronie internetowej jako partnerów wymienia ponad 20 marek z różnych branż, m.in. finansowej, odzieżowej, nowych technologii, FMCG oraz kultury. Jarosław Kuźniar przekazał nam, że agencja pracuje obecnie dla 15 klientów. - Produkujemy programy, publikujemy je na różnych platformach, planujemy kreatywnie nowy content dla Klientów. Bardzo dużo szkolę, pomagam w przejściu do świata online. Mamy za sobą także kilka eventów, które z sukcesem wyprodukowaliśmy. Staliśmy się w krótkim czasie agencją 360 stopni - wyliczył.

Na początku lipca br. agencja zaczęła realizować we współpracy z marką Cisowianką Perlage cykl wywiadów Jarosława Kuźniara z ludźmi ze świata mediów, kultury, popkultury, influencerami i naukowcami. W pierwszym odcinku wystąpił Piotr Kraśko. Firma zapowiedziała też uruchomienie platformy do podcastów i wideocastów Voice House. W połowie lipca podpisała z Kampusem Innowacji listy intencyjny dotyczący uruchomienia studia produkcyjnego, z którego usług będą mogli też korzystać klienci zewnętrzni.

- Będzie to miejsce do produkcji podcastów, videocastów, transmisji live prosto ze studia, spotkań z publicznością. Będziemy produkowali content (poodcasty i videocasty) dla biznesu i Twórców indywidualnych. Będziemy przygotowywali wydarzenia specjalne z publicznością w wymiarze, na który pozwoli Sanepid - opisał Jarosław Kuźniar.

Jakie będą wyniki finansowe Kuźniar Media w całym br.? - Wierzę, że w minimum 1,5 mln przychodu. Choć chcę inwestować w Zespół, bo to pozwoli mi pracować dla większej Grupy Klientów - zapowiedział Jarosław Kuźniar. - Mamy dobre referencje, Klienci cenią naszą butikowość i jakość. Tym się dzisiaj wygrywa - dodał.

grafika

Kuźniar rozstał się z Onetem, rozwija Funwisher

Pod koniec czerwca Jarosław Kuźniar po czterech latach pracy pożegnał się z portalem Onet (należącym do Ringier Axel Springer Polska), w którym był szefem krótkich form wideo i gospodarzem pasma „Onet Rano”.

- Po prawie 30 latach pracy w mediach jedno wiem na pewno: chcę być niezależnym producentem i narratorem, który opowiada świat różnym widzom na różnorodnych platformach - uzasadnił swoje odejście.

Przed pracą w Onecie Jarosław Kuźniar był przez 9 lat związany z Grupą TVN, gdzie prowadził m.in. poranne pasmo „Wstajesz i wiesz” w TVN24, a przez ostatni rok „Dzień Dobry TVN”. Wcześniej pracował m.in. w Radiu Wrocław, radiowej Trójce i Radiu ZET.

Pod koniec 2018 roku należąca do Kuźniara firma uruchomiła serwis Funwisher.com, w którym można zamówić krótkie wideo ze spersonalizowanymi życzeniami od znanych osób, m.in. Roberta Lewandowskiego, Kuby Wojewódzkiego i Borysa Szyca, i postaci popkulturowych. Przed miesiącem zapowiedziano, że na platformie pojawią się niebawem pierwsze życzenia w języku angielskim - od Baranka Shaun.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"