„Jeden dzień” debiutuje na trzecim miejscu listy najpopularniejszych seriali Netfliksa

Walentynkowa propozycja Netfliksa, czyli nowy serial „Jeden dzień”, zabierający nas w podróż do lat 90., zadebiutował na trzecim miejscu listy najpopularniejszych anglojęzycznych seriali platformy. Z kolei, „Griselda” zrealizowana przez twórców „Narcos” wciąż cieszy się zainteresowaniem użytkowników.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
„Jeden dzień” debiutuje na trzecim miejscu listy najpopularniejszych seriali Netfliksa
„Jeden dzień”, Netflix

„Griselda”, czyli serial, w którym występuje Sofía Vergara i który także wyprodukowała, już trzeci tydzień znajduje się na szczycie listy najpopularniejszych seriali anglojęzycznych. Liczba wyświetleń spadła do 10,3 mln z 20,6 mln w poprzednim tygodniu, ale „Griselda” nadal wyprzedza sezon pierwszy „Turysty”, który przeniósł się z serwisu Max na platformę Netflix w USA, uzyskując 6,8 mln wyświetleń. 

Z kolei „Jeden dzień”, czyli miniserial z Ambiką Mod i Leo Woodallem w rolach głównych, będący adaptacją powieści Davida Nichollsa, która wcześniej doczekała się adaptacji filmowej, zadebiutował na trzecim miejscu z 5,3 mln wyświetleń. Netflix twierdzi, że serial dotarł do pierwszej dziesiątki w 75 krajach.

Baronka narkotykowa

Serial poświęcony Griseldzie Blanco wyprodukowany przez tę samą ekipę co „Narcos”, czyli Douga Miro i Carlo Bernanda wraz z Erickiem Newmanem i Ingrid Escajedą, nie zaskakuje tak bardzo jak swój wielki poprzednik. Mocno wyeksploatowany temat kolumbijskich baronów narkotykowych nasycił widownię, ale historia Blanco jako kobiety na szczycie ich hierarchii w Miami końca lat 70. i tak zasługuje na uwagę. Interesująca jest próba „obrony” bohaterki, której podjęli się twórcy. Próba nieudana i mocno dyskusyjna, a momentami zdumiewająca.

Sofía Vergara wcielająca się w postać Griseldy zupełnie jej nie przypomina, a szkoda, bo po raz kolejny show-biznes udowadnia, że nawet wobec wyglądu baronki narkotykowej stawia konkretne wymagania. Blanco nigdy nie była zwiewną i charyzmatyczną pięknością, jaką zagrała Vergara. Aktorka nieźle radzi sobie z rolą, ale charakteryzacja twarzy wywołuje efekt komiczny (zwłaszcza w drugiej części serialu, gdy zasygnalizowany jest upływ trzech lat, a później kolejnych siedmiu), z pewnością niezamierzony. Rola nie jest przeszarżowana, ale coś w tej masce, którą nosi na twarzy Vergara sprawia, że nie widzimy na niej żadnych emocji. Z tego powodu serialowa Griselda nie przypomina ani tej rzeczywistej, ani nawet Sofíi Vergary we własnej osobie. To jakaś trzecia kobieta, która przejęła cechy tych dwóch.

W serialu poznajemy Griseldę gdy w 1978 roku, w pośpiechu wyjeżdża z Medellín do Miami, aby rozpocząć nowe życie ze swoimi synami. Ledwo naszkicowanym wątkiem jest dorastanie synów bohaterki, którzy wyglądają już jak osoby pełnoletnie (dwoje z nich), a zachowanie sugeruje 13-14 lat, co daje kuriozalny efekt. Pokazanie toksycznego macierzyństwa jest bardzo schematyczne, ale i bez detali można sobie wyobrazić, że trudno być dobrą matką gdy z zimną krwią zabija się ludzi. Więcej w naszej recenzji przeczytacie tutaj.

Historia miłosna

„Jeden dzień” to ekranizacja powieści Davida Nichollsa, zderzającej marzenia młodych dorosłych z gasnącymi nieco nadziejami trzydziestolatków i ludzi dojrzałych (akcja toczy się na przestrzeni dwudziestu lat). Emma cały czas szuka sposobu, żeby jej pisanie do szuflady stało się czymś więcej niż mrzonką. Równocześnie jej relacje z mężczyznami wydają się niekompletne, tak jakby to Dexter był przeszkodą w życiowym spełnieniu dziewczyny.

„Jeden dzień” jest melancholijną opowieścią o przyjaźni i zawiedzionych oczekiwaniach. Bohaterowie przecinają swoje życiowe ścieżki w poszukiwaniu miłości i poczucia spełnienia, którego nieustannie im brakuje. Mijają się w swoich oczekiwaniach. Nie ma w tym jednak ducha opery mydlanej, jest za to sporo bardzo ludzkiej tęsknoty za bliskością. Mimo pewnych niedoskonałości scenariuszowych i nieidealnego rozłożenie akcentów w historii, która sprawia, że to Emma musi „wiernie czekać” na swoją szansę, „Jeden dzień” to unikatowa i urocza opowieść o uczuciach. Więcej w naszej recenzji przeczytacie tutaj.

Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie ub.r. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.

W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online