„Jeden z dziesięciu” w TVP1 ma o 490 tys. widzów więcej niż w TVP2

Pokazywany w TVP1 teleturniej „Jeden z dziesięciu” śledzi średnio 2,32 mln widzów. W porównaniu do odcinków pokazywanych w TVP2 program zyskał 490 tys., ale z drugiej strony aż o 1,87 mln osób obniżył widownię swojego byłego pasma - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Telewizja Polska w trybie natychmiastowym zdecydowała o przeniesieniu kultowego teleturnieju „Jeden z dziesięciu” z TVP2 do TVP1. O tej zmianie poinformowano w niedzielnym wydaniu „Wiadomości” z 14 stycznia br., a emisja programu w Jedynce rozpoczęła się dzień później (audycja tak jak dotychczas jest pokazywana od poniedziałku do piątku o godz. 18.55).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-korona-krolow-tvp1-ogladaja-starsi-widzowie ##

Nadawca zdecydował się na taki zabieg po licznych prośbach widzów „Korony królów”, którzy chcieliby „Jednego z dziesięciu” oglądać w Jedynce tuż po emisji historycznej telenoweli. - Jest to zbieżne z naszą ogólną strategią profilowania kanałów oraz z naszą intuicją, że teleturniej jest klasycznym programem jedynkowym: misyjnym, wiedzowym, skierowanym do szerokiej publiczności. Dzięki temu mamy w TVP1 spójną i pełną ofertę od „Teleexpresu” do „Wiadomości”, a publiczność nie musi szukać swoich ukochanych pozycji w innych kanałach - uzasadniał Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Średnia widownia pierwszych 69 odcinków „Jednego z dziesięciu” pokazanych na antenie Jedynki w okresie od 15 stycznia do 25 kwietnia br. wyniosła 2,32 mln osób, co przełożyło się na 16,81 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 8,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,29 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadził odcinek nadany 15 stycznia br. Przyciągnął on przed ekrany 2,89 mln osób.

grafika

Dla porównania, w okresie od 4 września ub.r. do 11 stycznia br. audycję Tadeusza Sznuka w Dwójce oglądało średnio 1,83 mln widzów. Oznacza to, że teleturniej pokazywany w Jedynce gromadzi o 490 tys. osób więcej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/alarm-tvp1-ogladalnosc-nowy-magazyn-sledzi-1-04-mln-widzow ##

Przeniesienie „Jednego z dziesięciu” spowodowało gwałtowny spadek oglądalności TVP2 w byłym paśmie emisji teleturnieju - wyniósł on 1,87 mln osób (powtórkowe odcinki „Rodzinki.pl” i „Na sygnale” pokazywane w dni powszednie koło godz. 19.00 od 15 stycznia do 25 kwietnia br. śledziło 452 tys. widzów).

Z drugiej strony program Sznuka wyraźnie podniósł widownię Jedynki w swoim paśmie - było to 1,80 mln względem 517 tys. oglądających „Komisariat” i „Mam Prawo” w tym paśmie między 4 września ub.r. a 11 stycznia br.

grafika

Teleturniej „Jeden z dziesięciu” jest emitowany od 1994 roku. Od początku jego istnienia gospodarzem jest dziennikarz radiowy Tadeusz Sznuk. Program jest emitowany w edycjach, z których każda obejmuje 21 odcinków: 20 eliminacyjnych oraz jeden finałowy.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online