Radio RMF FM jest w dalszym ciągu najchętniej słuchaną stacją radiową w Polsce - pokazuje najnowsza fala badań słuchalności instytutu SMG/KRC A Millward Brown Company.
W okresie lipiec-wrzesień 2005, RMF FM miało 23% udziały w rynku, to o 0,1 proc. więcej w porównaniu do poprzedniego pomiaru (czerwiec-sierpień 2005r.).
Na drugim miejscu jest Radio Zet, które kolejny miesiąc z rzędu notuje spadek słuchalności. W ostatnim badaniu udział w rynku zmniejszył o 0,4 proc. do poziomu 16,5 proc.. Od kwietnia b.r. spadek jest jeszcze większy - 3,1 proc..
Różnica pomiędzy RMF FM a Radio Zet osiągnęła rekordowo wysoki poziom 6,5 proc., co wskazuje, że RMF FM ma wyniki o 39% lepsze niż Zetka. Tak dużej przepaści pomiędzy liderem i kolejną stacją nie było od kilku lat.
W analizowanym okresie warto również zauważyć wzrost słuchalności radiowej 'Jedynki', która traci do Radia Zet już tylko 1,2 proc.. Słabszy wynik zanotowała radiowa "Trójka".

Udział w rynku słuchalności kwiecień 2005 :czerwiec 2005maj 2005 :lipiec 2005czerwiec 2005 :sierpień 2005lipiec 2005 :wrzesień 2005Stacje ogólnopolskieRMF FM22,4%22,7%22,9%23,0%Radio Zet19,6%18,1%16,9%16,5%Jedynka 13,4%14,1%14,8%15,2%Trójka 5,8%5,9%6,3%5,9%Radio Maryja2,3%2,3%2,3%2,2%Dwójka 0,7%0,6%0,5%0,5%Biska0,3%0,4%0,5%0,5%Stacje ponadregionalneRadiostacja0,8%0,8%0,7%0,8%Radio Wawa1,2%1,0%0,9%0,8% TOK FM0,4%0,4%0,5%0,6%Grupy radioweGrupa TIME [34]7,1%7,5%8,1%8,5%Audytorium 17 [17]5,5%5,5%5,2%5,3%Grupa AGORA [27]4,5%4,8%4,7%4,5%Grupa AD.POINT [11]1,7%1,6%1,6%1,5%Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych
Radio RMF FM jest najchętniej słuchaną stacją radiową w Polsce, także wśród kobiet w wieku 25-44 lata. W przeciętnym dniu w II kwartale 2005 blisko 1/3 kobiet w Polsce w tym przedziale wiekowym słuchała RMF FM. Średnio każda z nich spędzała z tą stacją 3 godziny i 47 minut. Udział w rynku słuchalności pokazuje jeszcze większy dystans w tej grupie docelowej pomiędzy liderem a kolejną stacją w rankingu.

Kobiety w wieku 25-44 lata to grupa słuchaczy szczególnie atrakcyjna dla reklamodawców. To zwykle panie decydują o większości codziennych zakupów związanych z potrzebami całego gospodarstwa domowego.
Kobiety w wieku 25-44 lata Udział w rynkuZasięg dziennyStacje ogólnopolskieRadio RMF FM29,4%32,3%Radio Zet21,1%24,2%Jedynka - Program 1Polskiego Radia8,4%9,2%Trójka - Program 3Polskiego Radia6,7%7,6%Radio Maryja0,8%1,9%Dwójka - Program 2Polskiego Radia0,1%0,5%Bis Polskie Radio0,2%0,5%Stacje ponadregionalneRadio Wawa1,3%1,6%Radiostacja0,4%0,8%Radio TOK FM0,3%0,5%Grupy radioweGrupa TIME [34]8,0%9,8%Grupa AGORA [27]4,6%6,2%Audytorium 17 [17]3,6%5,2%Grupa AD.POINT [11]0,9%1,7%Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company,ogół badanych, lipiec 2005 - wrzesień 2005











