W widowni „Jedziemy” dominują emeryci i osoby z wykształceniem podstawowym

W jesiennej ramówce „Jedziemy” i „Jedziemy dalej” chętniej oglądają mężczyźni niż kobiety. W widowni dominują seniorzy, osoby z wykształceniem podstawowym i średnim oraz emeryci - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
W widowni „Jedziemy” dominują emeryci i osoby z wykształceniem podstawowym
Michał Rachoń w programie TVP Info „Jedziemy”; fot. TVP/YouTube

Poranny program TVP Info „Jedziemy” aktualnie emitowany jest od poniedziałku do piątku około godz. 7.13.

Jego średnia oglądalność w okresie od 4 września do 9 listopada 2023 roku wyniosła 384 tys. osób, co przełożyło się na 12,36 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,72 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,83 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie najpopularniejsze wydanie głównej części audycji w analizowanym okresie wyemitowane zostało 16 października - obejrzało je 654 tys. widzów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/telewizja-o-poranku-prime-time,7169468280260225a ##

Audycja miała o 50 tys. widzów więcej względem analogicznego okresu rok wcześniej. Od 1 września do 7 listopada ub.r. cykl śledziło 334 tys. osób (odpowiednio 10,44 proc., 3,71 proc. i 6,02 proc. udziału).

grafika

„Jedziemy dalej” śledzi 474 tys. widzów

Wyższe wyniki notuje dodatkowa część programu „Jedziemy dalej”, którą można oglądać o godz. 8.00 (również od poniedziałku do piątku). Jego średnia widownia w analizowanym okresie wyniosła 474 tys. osób, a udział ukształtował się odpowiednio na poziomie 12,86 proc., 3,42 proc. i 5,92 proc.

„Jedziemy dalej” względem analogicznego okresu rok wcześniej zyskało 33 tys. osób - wówczas cykl śledziło 441 tys. widzów (11,70 proc., 3,65 proc. i 6,34 proc. udziału).

grafika

Jaki jest profil widza audycji „Jedziemy”?

Jesienią „Jedziemy” w TVP Info ogląda średnio 59,40 proc. mężczyzn i 40,60 proc. kobiet. W przypadku „Jedziemy dalej” jest to odpowiednio 57,03 proc. i 42,97 proc.

W strukturze wiekowej w obu audycjach zdecydowanie największy udział notowany jest wśród widzów w wieku 65 i więcej lat (72,20 proc. w przypadku części głównej i 70,64 proc. - części dodatkowej).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/w-tyle-wizji-tvp-info-prowadzacy-opinie-emeryt,7169468253410945a ##

Program ma zauważalną przewagę wśród mieszkańców wsi, którzy stanowią 41,37 proc. udziału wszystkich widzów głównej części i 43,10 proc. części „dalej” (mieszkańcy miast stanowią odpowiednio 58,63 proc. i 56,90 proc.).

grafika

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że 33 proc. widowni „Jedziemy” to osoby z dochodami powyżej 5 tys. zł netto. Z kolei w przypadku „Jedziemy dalej” odsetek takich widzów wyniósł 31,38 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koniec-reset-tvp-info-tvp1,7169473041946241a ##

Obie części „Jedziemy” najchętniej chętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, których udział wynosi 45,65 proc. w przypadku głównej części i 44,22 proc. w przypadku części dodatkowej. Odsetek widzów z wykształceniem średnim to odpowiednio 37,62 proc. i 39,85 proc. widowni, a wyższym - 16,21 proc. i 15,31 proc.

grafika

Ze względu na wykonywany zawód program zdecydowanie najchętniej oglądany jest przez emerytów, którzy stanowią po odpowiednio 71,26 proc. i 71,94 proc. widowni.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące