Średni dobowy udział TVN24 w 2022 roku wyniósł 5,63 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 13,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 5,14 proc. (po wzroście o 29,47 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W ub.r. kanał miał 1,97 proc. udziału, po wzroście względem 2021 roku o 11,93 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizja-2022-tvp1-tvn-lider-jak-ogladac-lista-kanalow,7169724633438337a ##
Czwarte miejsce zajął kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,91 proc. (w dół o 9 proc. - jedyny spadek w zestawieniu). Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS (do góry o 59,52 proc. do 0,67 proc.).

Wydarzenia24 zwiększyły wynik o 357 proc.
Szóste miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.
Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w 2022 roku wyniósł 0,64 proc. Stacja względem 2021 roku (Superstacji nadawanej do końca sierpnia i Wydarzeń24 od początku września) zanotowała wzrost o 357,14 proc. (największy w zestawieniu).
News24 buduje pozycję na rynku
W zestawieniu znalazł się też nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca ub.r. Stację w zeszłym roku śledziło średnio 74 widzów - ale nadawca zwraca uwagę, że dopiero od niedawna jest szerzej dostępny. W listopadzie ub. roku kanał trafił do oferty UPC i Play, nadawca podkreśla więc, że zasięg ma w zaczynającym się roku znacząco wzrosnąć. - Budowanie zasięgów trwa, my jesteśmy na początku tej drogi: nadajemy niecały rok - mówi Ryszard Krajewski, prezes Astro.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/2022-rok-zaden-program-w-telewizji-nie-przekroczyl-5-mln-widzow,7169723494999681a ##
Największy udział (6,30 proc.) wśród grup kanałów newsowych w ub.r. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 i TVN24 BiS i notująca wzrost o 17,54 proc. Drugie były anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zwiększył się o 21,73 proc. do 6,05 proc. (łączne dane dla TVP Info oraz TVP3).
Rynek kanałów informacyjnych urósł o 22 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w 2022 roku wyniósł 15,19 proc. Było to o 22,20 proc. więcej niż w 2021 roku. Powodem tego wzrostu był przede wszystkim atak Rosji na Ukrainę pod koniec lutego ub.r.

TVN24 na czele również w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w 2022 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,53 proc., po wzroście o 14,98 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 2,35 proc. udziału, po wzroście o 39,05 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,61 proc. (wzrost o 9,52 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/hity-telewizja-2022-rok-mecz-mundial-sylwester-marzen,7169722906650241a ##
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,99 proc. udziału, po wzroście o 19,46 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 9,09 proc. udziału w rynku, po wzroście o 26,78 proc.

ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL











