Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze

Polsat News nieco chętniej oglądają mężczyźni niż kobiety. Wśród widowni stacji dominują osoby starsze, emeryci i mieszkańcy wsi - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze
Dorota Gawryluk; fot. Polsat

Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet

W okresie od 1 września do 27 października 2022 roku Polsat News oglądało średnio 48,17 proc. kobiet i 51,83 proc. mężczyzn. Struktura widowni stacji w podziale na płeć różni się od tej, którą charakteryzuje się cały rynek telewizyjny w naszym kraju. Charakteryzuje się przewagą widowni kobiecej - w analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,59 proc. kobiet i 46,41 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat News nieco wyższy udział widowni męskiej nad kobiecą miał w okresie od 1 września do 27 października 2021 roku, kiedy to mężczyźni stanowili 53,62 proc. (kobiety - 46,38 proc.).

grafika

69 proc. widzów stacji stanowi grupa wiekowa 50+

Kanał Polsat News na tle całego rynku charakteryzuje się względnie wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni każdej z tych stacji w grupach wiekowych 4-9, 10-11, 13-15, 16-17, 18-19, 20-24 i 25-29 w tym roku wynoszą z reguły poniżej lub w okolicy 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych stacja miała również w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-tvn24-profil-widza,7170074764871297a ##

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie newsową stacją Telewizji Polsat stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.

Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności Polsat News notuje w grupie 65+, w której widownia stanowi 38,73 proc. wszystkich oglądających. Dla porównania w całym rynku jest to 33,82 proc.

grafika

Wysoki udział widowni wiejskiej

Stosunkowo niskie dysproporcje oglądalności Polsat News względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Stacja ma jednak zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców wsi, którzy stanowią 44,79 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w całym rynku wynosi 37,14 proc.

grafika

38 proc. widzów Polsat News ma dochody powyżej 5 tys. zł netto

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że nieco więcej widowni stanowią osoby z wysokimi dochodami. Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 września do 27 października wynosił 37,99 proc., a rok wcześniej było to 35,34 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-tvp-info-profil-widza-jak-odbierac-mux-3-sieci-kablowe-dane-ogladalnosc-jesien-2022,7169748554504321a ##

Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł w tym roku wynik wynosi 6,77 proc., a jesienią ub.r. - 3,66 proc.

grafika

Poziom wykształcenia widzów bez większych zmian

Polsat News najchętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, których udział w widowni stanowi 45,84 proc. Wykształcenie średnie posiada 32,32 proc. widzów stacji, a wyższe - 19,40 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

W analogicznym okresie rok wcześniej wartości były na zbliżonym poziomie - odpowiednio 45,33 proc., 33,02 proc. i 19,21 proc.

grafika

48 proc. widowni stacji stanowią emeryci

Ze względu na wykonywany zawód Polsat News najchętniej oglądany jest przez emerytów, którzy stanowią 48,08 proc. widowni stacji. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 43,76 proc. emerytów.

grafika

grafika

ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakty-tvn-lider-programy-informacyjne-pazdziernik-piotr-krasko-kiedy-wroci,7169749152139393a ##

ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?