Jesteśmy zadowoleni z lekarzy rodzinnych

Zdecydowana większość Polaków (76 proc.) jest zadowolona z usług lekarzy rodzinnych, którzy są głównym źródłem informacji w kwestiach zdrowotnych - wynika z badania "Global Health Survey 2011" ARC Rynek i Opinia/Iris.

km
km
Udostępnij artykuł:

Niemal połowa Polaków przyznaje, że najczęściej w kwestiach zdrowotnych radzi się farmaceutów. Jednocześnie, bardzo często poszukujemy porad zdrowotnych w internecie.

Lekarze rodzinni w publicznej służbie zdrowia odgrywają znaczącą rolę i zazwyczaj pacjenci deklarują, że są zadowoleni z ich usług – w 22 z 28 badanych krajów ponad 70 proc. respondentów pozytywnie oceniło pracę lekarzy rodzinnych, mimo iż jednocześnie w większości krajów sam system opieki zdrowotnej był oceniany raczej negatywnie.

Zadowolenie z usług lekarza rodzinnego i z systemu opieki zdrowotnej w Europie Lekarze rodzinni to grupa zawodowa, do której Polacy najczęściej udają się po poradę zdrowotną. Jednocześnie połowa Polaków deklaruje, że korzysta z porad otrzymywanych od lekarzy specjalistów w państwowej służbie zdrowia oraz z porad farmaceutów.

Specjaliści, z których pomocy ankietowani korzystali najczęściej Najistotniejszym pierwszym źródłem informacji w przypadku problemów zdrowotnych są lekarze rodzinni (58 proc. wskazań na świecie i 57 proc. wskazań w Polsce). Ponadto, Polacy często radzą się w sprawach zdrowotnych lekarzy specjalistów, a także rodziny i znajomych.

Pierwsze źródło informacji w przypadku problemów zdrowotnych Jako najważniejsze drugie źródło informacji w przypadku problemów zdrowotnych ankietowani najczęściej wymieniali internet (51 proc. globalnie). Na kolejnych miejscach znalazły się czasopisma (24 proc.) oraz broszury informacyjne (21 proc.).  

"Global Health Survey 2011" to badanie przeprowadzone w 28 krajach na całym świecie przez instytuty badawcze zrzeszone w sieci Iris (International Research Institutions). Badanie zostało przeprowadzone na populacji 22493 osób dorosłych między sierpniem a październikiem 2011 roku za pomocą różnych metod badawczych: ankiety online, CATI oraz wywiady bezpośrednie. W badaniu wzięły udział następujące kraje: Irlandia, Węgry, Słowenia, Wielka Brytania, Finlandia, Polska, Holandia, Litwa, Grecja, Francja, Rumunia, Niemcy, Turcja, Rosja, Włochy, Ukraina, USA, Chile, Kanada, Kolumbia, Tajlandia, Indonezja, Pakistan, Malezja, Chiny, Indie, Egipt, Australia. W Polsce badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na grupie 812 respondentów.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii