Jet Line: wpływy 8,6 proc. w górę, 4,3 mln zł zysku

Firma reklamy zewnętrznej Jet Line w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 8,6 proc. do 22,97 mln zł oraz zysku netto z 2,51 do 4,26 mln zł. Od wiosny spółka, tak jak cała branża outdoorowa, mocno odczuwa skutki epidemii koronawirusa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody Jet Line zwiększyły się z 21,54 mln zł w 2018 roku do 22,97 mln zł w ub.r. W ofercie firmy są różne nośniki reklamy zewnętrznej, m.in. billboardy 12x4 m przy autostradach i trasach szybkiego ruchu), billboardy mobilne 6x3 m na samochodach, mniejsze powierzchnie na specjalnych rowerach, ekrany tworzące sieć MyLed oraz kubiki reklamowe instalowane na eventy.

Koszty 3 proc. w górę, zysk na dywidendę

Wydatki operacyjne Jet Line w ub.r. wyniosły 18,88 mln zł, co wobec 18,28 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 3,3 proc. Ponad połowę stanowią koszty usług obcych, które zmalały z 11,37 do 10,7 mln zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 2,63 do 2,82 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 1,91 do 2,87 mln zł, a na amortyzację - z 502,5 do 882,8 tys. zł. Stałe zatrudnienie w firmie wynosiło w ub.r. 24 etaty. Pozostałe koszty rodzajowe spadły z 1,46 do 1,18 mln zł.

Znacząco poprawiły się wyniki zyskowności Jet Line, zwłaszcza że pozostałe przychody operacyjne zwiększyły się z 218,5 do 392,3 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne zmalały z 547,1 do 208 tys. zł, a koszty finansowe - ze 103,6 do 72,1 tys. zł.

Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 2,87 do 4,09 mln zł, a zysk brutto i netto - z 2,5 do 4,26 mln zł.

80 proc. udziałów Jet Line ma Michał Ciundziewicki (to prezes spółki Jet Line z o.o.), a 20 proc. - Marcin Maszewski (członek zarządu tej spółki), jako komplementariusz wspólnikiem jest też kontrolowana przez nich spółka Jet Line z o.o. W drugiej połowie września udziałowcy zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony do końca br. jako dywidenda - Michał Ciundziewicki otrzyma 70,6 proc., Marcin Maszewski 17,7 proc., a Jet Line spółka z o.o. - 11,7 proc.

grafika

Epidemia uderzyła w outdoor

W sprawozdaniu Jet Line nie odniesiono się do konsekwencji, które branży reklamy zewnętrznej przyniosła w br. epidemia koronawirusa. W drugim kwartale w związku z lockdownem wydatki na outdoor zmalały rok do roku o 71 proc. do 46,5 mln zł (według danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i Starcomu).

Ten spadek widać już w wynikach dwóch spółek outdoorowych, których właściciele są notowani na warszawskiej giełdzie, więc raportują swoje wyniki finansowe co kwartał. Grupa 4fun Media, do której należy Screen Network, w pierwszej połowie br. zanotowała 8,47 mln zł wpływów, wobec 9,9 mln zł rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"