Joanna Krawczyk nie będzie prezeską Fundacji Gazety Wyborczej

Joanna Krawczyk odchodzi z Agory, rezygnując ze stanowiska prezeski Fundacji Gazety Wyborczej. Będzie wicedyrektorką polskiego biura German Marshall Fund. Nie wiadomo jeszcze, kto ją zastąpi w fundacji.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Joanna Krawczyk nie będzie prezeską Fundacji Gazety Wyborczej
Joanna Krawczyk, fot. Zuza Krajewska/Agora

Joanna Krawczyk z końcem roku odchodzi z Agory, a w związku z tym zrezygnuje z funkcji prezeski Fundacji Gazety Wyborczej. - Jest to zmiana podyktowana chęcią rozwoju. Moją nową pracą będzie German Marshall Fund, gdzie będę wicedyrektorką biura w Polsce – mówi Krawczyk w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

German Marshall Fund to amerykański think tank, promujący współpracę między USA a Unią Europejską.

Na razie nie wiadomo, kto ją zastąpi na czele Fundacji Gazety Wyborczej. - Rada Fundacji oraz Fundator, czyli Agora, wyznaczą nowy zarząd Fundacji w odpowiednim czasie i po gruntownej analizie. Niezmiennie zamiarem Rady Fundacji jest jej rozwój i poszerzenie działalności  - przekazało nam biuro prasowe Agory.

Joanna Krawczyk prezeską Fundacji Gazety Wyborczej była od jej powołania w 2018 roku. Rolą fundacji jest m.in. przyczynianie się do powstawania niezależnych i ambitnych materiałów dziennikarskich. Fundacja prowadzi też akcje społeczne i edukacyjne na temat praworządności, edukacji i ekologii, a także szkoli dziennikarzy w zakresie tworzenia rzetelnego przekazu medialnego.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fundacja-gazeta-wyborcza-pomaga-ukrainskim-mediom-dziennikarzom,7169871645685377a ##

Krawczyk jest związana z „Gazetą Wyborczą” od 2017 roku. Pracowała ostatnio jako szefowa partnerstw dziennika, stała na czele Grupy Filantropijnej Wyborczej. Od marca ub.r. kieruje również działaniami Leading European Newspaper Alliance – sojuszu największych europejskich gazet, będąc pierwszą kobietą na stanowisku przewodniczącego LENA. Krawczyk od wielu lat współpracuje z polskimi i międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi, medialnymi i instytucjami z całej Europy.

Jak wynika z danych Mediapanel, w październiku portal Wyborcza.pl przyciągnął 7,34 mln internautów, każdy z nich spędził tam średnio 14 minut i 9 sekund.

Średnia sprzedaż wydania „Gazety Wyborczej” w trzecim kwartale wyniosła 45 757 egz. (dane PBC).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek