Johnny Depp ma nowy wieloletni kontrakt z marką Dior

Firma kosmetyczna Dior podpisała nową, wieloletnią umowę z aktorem Johnnym Depp'em, na mocy której będzie ambasadorem tej marki. Aktor promował perfumy Diora od 2015 roku. Z nieoficjalnych informacji wynika, że nowy kontrakt opiewa na "siedmiocyfrową" kwotę.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Johnny Depp podpisał nowy "siedmiocyfrowy", wieloletni kontrakt z marką Dior.

Po głośnym procesie o zniesławienie przeciwko byłej żonie Amber Heard, Depp ponownie jest twarzą perfum Sauvage Diora.Aktor jest ambasadorem Diora od 2015 roku - według The New York Times. Pojawił się w mini filmie promującym Sauvage w 2019 roku . Dior spotkał się wówczas z oskarżeniami o przywłaszczenie kulturowe, a wielu argumentowało wówczas, że nazwa zapachu i jego marketing skoncentrowany na kulturze rdzennych Amerykanów był obraźliwy.

Kilka dni temu 59-letni aktor i Dior Beauty udostępnili swoje pierwsze stanowisko partnerskie od czasu wyroku w jego sprawie sądowej: „Nieustraszony, ale ludzki, tak jak Sauvage”. Na czarno-białych zdjęciach udostępnionych na Instagramie, zrobionych przez fotografa Grega Williamsa, Deppa można zobaczyć grającego na gitarze za kulisami Olympia Hall w Paryżu przed występem.

Drugi post na Instagramie udostępniony we wtorek pokazał butelkę Sauvage obok gitary Deppa, a Dior Beauty umieścił w podpisie cytat z Deppa o tym, jak ten zapach przywraca mu wspomnienia. Trzeci post Dior Beauty, również udostępniony we wtorek, zawierał wywiad wideo z Deppem za kulisami. W klipie mówi on, że „dobrze” jest wystąpić w paryskiej Olympia Hall, ponieważ to tam widział swoją byłą żonę Vanessę Paradis i zabrał swoje dzieci na koncert Boba Dylana.

Hypebeast donosi, że zdjęcia te zostaną wykorzystane w nowej kampanii Diora, w której pojawi się sam Johnny Depp i jego muzyka.

Dior nie zrezygnował z Deppa jako ambasadora marki podczas procesu

Kiedy Depp wniósł pozew o zniesławienie przeciwko Amber  Heard w 2019 r. – twierdząc, że zniesławiła go, opisując siebie jako ofiarę przemocy domowej w artykule z "Washington Post"  z 2018 r. – zakończyły się projekty filmowe z jego udziałem, takie jak „Fantastyczne zwierzęta” i „Piraci z Karaibów”. ich zawodowe relacje z aktorem .

Jednak Dior nie zakończył ambasadorskiej współpracy z Deppem. Chociaż, jak podkreśla Hypebeast, marka „ograniczyła swoją obecność i związek z aktorem „Piraci z Karaibów” w szczytowym okresie zarzutów o nadużycia”.

Sąd z Wirginii wydał werdykt 1 czerwca br. , przyznając Deppowi 10 milionów dolarów odszkodowania i 5 milionów dolarów odszkodowań karnych, podczas gdy Heard otrzymała  2 miliony dolarów odszkodowania.

Dior miał w przeszłości kontrowersje dotyczące zapachu Sauvage

W sierpniu 2019 roku marka została oskarżona o przywłaszczenie kulturowe po tym, jak wypuściła kampanię wideo, która reklamowała zapach jako „autentyczną podróż w głąb duszy rdzennych Amerykanów”.

Klip, który nie jest dostępny online, pokazywał m.in. Deppa, a także Canku One Star z plemienia Rosebud Sioux wykonującego wersję tańca wojennego. Klip kończy się głosem Deppa mówiącym: „Jesteśmy ziemią. Dior”.

Wiele osób uznało, że wideo nie szanuje kultury rdzennych Amerykanów, a niektórzy przywoływali rasistowskie podteksty nazwy zapachu Sauvage, oznaczającej „dziki” w języku angielskim. W 2018 roku Wesley Morris napisał w artykule w "New York Times", że słowo „dziki” jest często zabarwione rasizmem, zwłaszcza w odniesieniu do osób należących do społeczności rdzennych Amerykanów i Afroamerykanów.

Organizacja non-profit Americans for Indian Opportunity (AIO), która działa na rzecz rdzennej ludności przyznała, że współpracowała z Diorem nad tym projektem.

Depp również był cytowany w oświadczeniu, mówiąc, że „AIO było zaangażowane w wybór lokalizacji, tworzenie garderoby, aż po casting i scenografię”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji