Justyna Karnowska: Sukces TVP ABC wynika z radykalnej zmiany sposobu konstruowania ramówki

- TVP ABC ma inne cele i założenia niż pozostałe anteny nadające dla dzieci. My realizujemy zadania edukacyjne, zadania nadawcy publicznego. Pozostałe stacje są nastawione głównie na zarabianie - mówi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, szefowa TVP ABC.

Krzysztof Lisowski
Krzysztof Lisowski
Udostępnij artykuł:
Justyna Karnowska: Sukces TVP ABC wynika z radykalnej zmiany sposobu konstruowania ramówki

Kanał dla dzieci TVP ABC notuje regularny wzrost oglądalności. W lipcu br. udział tej stacji w rynku telewizyjnym wyniósł 0,86 proc. (dane Nielsen Audience Measurement), co daje TVP ABC pozycję lidera w segmencie kanałów dla dzieci. W porównaniu do lipca 2015 roku wynik ten zwiększył się o 43,33 proc., a stacja ta na miejsce pierwsze awansowała z czwartego.

Justyna Karnowska, szefowa TVP ABC podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że wzrost oglądalności kanału wynika - jej zdaniem - przede wszystkim z radykalnej zmiany sposobu konstruowania ramówki. - Zrezygnowaliśmy także z niektórych archiwaliów, które nie są już atrakcyjne dla współczesnych dzieci, kupiliśmy kilka nowych pozycji ramówkowych oraz stworzyliśmy spójną koncepcję na pokazywanie polskich i zagranicznych pozycji - wylicza Karnowska.

- Na polskim rynku telewizyjnym jest wiele kanałów zabiegających o dziecięcego widza. My jesteśmy i chcemy być inni niż nasza konkurencja. Po pierwsze dlatego, że mamy inne cele i założenia niż pozostałe anteny nadające dla dzieci. My realizujemy zadania edukacyjne, zadania nadawcy publicznego. Pozostałe stacje są nastawione głównie na zarabianie - mówi nam szefowa TVP ABC.

Jak podkreśla Justyna Karnowska, TVP ABC to przede wszystkim „telewizja, która realizuje misję publiczną i tym się różni od pozostałych kanałów tematycznych dla dzieci”. - Nasza koncesja bardzo wyraźnie opisuje nasze cele. Staramy się je realizować stosując zasadę nauki przez zabawę i zabawy przez naukę, jest to najlepsza forma docierania do dzieci. Staramy się tak dobierać ofertę, że zawsze jest ona atrakcyjna dla najmłodszych widzów, ale najważniejsze, że bezpieczna w przekazie. Słuchamy naszych widzów, słuchamy potrzeb ich rodziców i z tych doświadczeń czerpiemy pomysły na ofertę programową - mówi Karnowska.

Czym TVP ABC chce przyciągnąć przed ekrany tej jesieni młodych widzów? - Przygotowujemy dwie duże nowości dla dzieci, których premiery szykujemy na koniec roku. Jedną z nich jest cykl „W krainie bajek”, czyli teatr dla dzieci, który przywracamy po latach nieobecności, ale w nowej, bardzo atrakcyjnej odsłonie. Pilot serii wyemitowaliśmy w Wielkanoc tego roku i spotkał się on ze znakomitym odbiorem najmłodszych widzów. Jesteśmy w trakcie zakupów nowych pozycji animacyjnych oraz przygotowujemy program wsparcia produkcji animacji polskiej. Jednocześnie jesienią jako jedyny kanał dla dzieci pokażemy w sumie 3 godziny dziennie polskiej animacji, którą widzowie kochają niezależnie od wieku. Zupełnie nową pozycją ramówkową będzie codzienny poradnik dla rodziców zatytułowany „Moda na rodzinę”, który w przestępny i kompleksowy sposób będzie podejmował wszystkie ważne dla współczesnych rodziców problemy - od wychowawczych, po zdrowotne i profilaktyczne - zapowiada Justyna Karnowska.

Szefową TVP ABC zapytaliśmy także o przyszłość programu porannego „Teleranek”. - „Teleranek” pozostaje na antenie TVP ABC. Wypromowaliśmy format na głównej antenie i teraz przyszedł czas na jego realizację w kanale tematycznym - informuje Justyna Karnowska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-abc-nowym-liderem-kanalow-dla-dzieci-disney-junior-z-najwiekszym-spadkiem-szczegolowe-dane-dla-grupy-4-12 ##

Krzysztof Lisowski
Autor artykułu:
Krzysztof Lisowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji