Zmiana nazwy ma uspójnić komunikację, ponieważ “Orle Pióro” nie kojarzyła się z marką “Do Rzeczy”, a także wzmocnić jej rozpoznawalność. - podaje wydawca w komunikacie. Ujednolicona identyfikacja marki ma pozwolić na skuteczniejsze zarządzanie jej rozwojem, a także na ekspansję na nowe obszary działalności, w tym cyfrowe treści multimedialne i platformę e-commerce.
Wydawca “Do Rzeczy” chce wejść na giełdę
“Decyzja ta wynika z potrzeby ujednolicenia wizerunku spółki z jej flagową marką, jaką jest Do Rzeczy, a także wzmocnienia jej rozpoznawalności na rynku medialnym. Marka ta od ponad dekady cieszy się wysoką renomą i lojalnością odbiorców w przestrzeni publicznej, a jej pozycja w segmencie konserwatywno-liberalnych mediów została ugruntowana dzięki konsekwentnemu dostarczaniu rzetelnych i opiniotwórczych treści" – podaje komunikat.

“Zmiana nazwy wpisuje się również w przygotowania spółki do planowanego debiutu na rynku NewConnect, który otworzy nowe możliwości rozwoju oraz wzmocni transparentność i wiarygodność spółki w oczach inwestorów. Ujednolicona identyfikacja marki pozwoli na skuteczniejsze zarządzanie jej rozwojem, a także na ekspansję na nowe obszary działalności, w tym cyfrowe treści multimedialne i platformę e-commerce” – informuje wydawca.
Czytaj więcej: Tygodniki opinii z jednym wyjątkiem tracą czytelników. „Gazeta Polska” wyżej od “Sieci”
W trzecim kwartale 2024 r. grupa PMPG Polskie Media wypracowała 7,64 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 11,66 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 34,5 proc. Firma nie ujawnia, ile wynoszą jej wpływy ze sprzedaży tygodnika „Do Rzeczy” i miesięcznika „Historia Do Rzeczy” oraz z dystrybucji cyfrowej „Wprost”, a ile z reklam.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” zwiększyła się rok do roku o 5,82 proc. do 28 714 egz.
Marka “Do Rzeczy” jest obecna na rynku od ponad 12 lat. Powstanie tygodnika w 2013 roku było wynikiem decyzji grupy dziennikarzy, którzy opuścili redakcję „Uważam Rze” i postanowili stworzyć nowe medium. Wśród założycieli byli m.in. Paweł Lisicki, Piotr Gabryel, Cezary Gmyz, Piotr Gociek, Jacek Przybylski i Mariusz Staniszewski. Już pod koniec 2012 roku spółka pozyskała strategicznego inwestora – PMPG Polskie Media S.A. oraz przedsiębiorcę Michała M. Lisieckiego.











