Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na aktualne zagadnienia związane z bezpieczeństwem drogowym w Polsce, zmniejszeniu zagrożenia zdrowia i życia w ruchu drogowym.
Współpartnerzy kampanii to organizacje, media i autorytety związane ściśle z bezpieczeństwem na drodze i życiem dzieci:Fundacja Doroty Stalińskiej „Nadzieja”,Fundacja „Kierowca Bezpieczny”,Fundacja „Krzyś”,Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,Biuro Prasowe Komendy Głównej Policji,Stowarzyszenie „Misie Ratują Dzieci”,Instytut Transportu Samochodowego,Fundacja „Zapobieganie wypadkom drogowym”, TVN Turbo.
W ramach akcji w prasie regionalnej ukaże się przygotowany przez Mediatak ogólnopolski informator „Bezpieczna Droga”. Będzie on rozdystrybuowany jako dodatek do szesnastu dzienników regionalnych w nakładzie 680 tysięcy egzemplarzy, dzięki czemu dotrze co najmniej do 2 600 000 czytelników prasy regionalnej.

Data publikacji (8 czerwca ) jest związana z zakończeniem roku szkolnego dzieci i młodzieży oraz zwiększeniem natężenia ruchu drogowego, czyli z czasem, w którym rejestruje się wzmożoną liczbę wypadków drogowych. Dodatek będzie miał formę poradnika skierowanego zarówno do dzieci, młodzieży jak i dorosłych, planujących i realizujących wyjazdy wakacyjne. W informatorze będzie można znaleźć informacje o: kreowaniu mody na drodze na bezpieczne zachowanie,zmniejszaniu zagrożenia zdrowia i życia w ruchu drogowym,przygotowaniu samochodu oraz pasażerów do dłuższej podróży,mapie czarnych punktów w Polsce,wymogach w krajach UE dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowegoprzygotowaniu dziecka do zachowania się na drodze – bezpieczna droga do domu
Kampania zostanie zainagurowana oraz zakończona konferencjami prasowymi z udziałem przedstawicieli wszystkich Partnerów i przedstawicieli mediów.











