Emocjonalny i drastyczny apel do kierowców w nowej kampanii Ministerstwa Infrastruktury

Ruszyła kampania społeczna pod hasłem “Inni też popełniają błędy. Zwolnij” realizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ministerstwo Infrastruktury. Jej celem jest zwiększenie świadomości kierowców w zakresie prawidłowych wzorców zachowań w określonej sytuacji drogowej.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Najnowszym spotem „Inni też popełniają błędy. Zwolnij” Ministerstwo Infrastruktury zwraca się do kierowców z emocjonalnym i drastycznym apelem o zdjęcie nogi z gazu. W 2022 roku w Polsce, z winy kierujących pojazdami, doszło do 19 373 wypadków, co daje aż 90,9 proc. z łącznej liczby 21 322 wypadków drogowych.

Realizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ministerstwo Infrastruktury kampania ma na celu zwiększenie świadomości kierowców w zakresie prawidłowych wzorców zachowań w określonej sytuacji drogowej.

Bohaterami spotu są dwaj kierowcy, a dramatyczna sytuacja, która ma za chwilę nastąpić zilustrowana jest poprzez zatrzymanie czasu. Obaj kierowcy wysiadają z samochodów, tuż przed wypadkiem, który ma nastąpić bezpośrednio po ich rozmowie. Jeden z mężczyzn przepraszając za popełniony błąd, polegający na wymuszeniu pierwszeństwa na skrzyżowaniu prosi, aby drugi kierowca zahamował, ze względu na dziecko, które jedzie razem z nim.

-  Jest już za późno i kierowcy nie mogą niczego zmienić. Doszło do dwóch błędów, których kumulacja spowoduje tragiczne konsekwencje. Jest to kampania traktująca o zasadzie ograniczonego zaufania na drodze, więc temat bardzo ważny i niezwykle aktualny – mówi Krzysztof Kujawski, reżyser polskiej wersji spotu. - Mieliśmy do zrealizowania wypadek samochodowy oraz bardzo trudną scenę dialogową. Głównym problemem, który chcieliśmy oddać, były emocje między dwoma kierowcami, a szczególnie emocje ojca, który ma świadomość, że „zatrzymany czas” jest momentem, w którym po raz ostatni może spojrzeć na syna – dodaje Kujawski.

Scena wypadku została zrealizowana za pomocą technik CGI (computer-generated imagery). Zarówno efekt zatrzymania czasu, jak i samego wypadku wymagał precyzyjnych obliczeń i ustaleń jeszcze przed realizacją zdjęć. W procesie postprodukcji została m.in. wykonana symulacja cząsteczek – kurzu, kamieni oraz rozbitego szkła, aby jak najwierniej oddać detale towarzyszące wypadkowi.

Głównym celem kampanii jest dotarcie do jak największej grupy kierowców, wskazując  konsekwencje naruszania przepisów prawa o ruchu drogowym oraz niosąc przesłanie, że im szybciej jedziesz, tym mniej czasu masz na reakcję i tym dłużej trwa zatrzymanie pojazdu. 

 

Adaptację kreacji oraz produkcję polskiej wersji nowozelandzkiego spotu przygotowała agencja reklamowa Keino Grupa, która jest również odpowiedzialna za przeprowadzenie kampanii digitalowej oraz za komunikację w social mediach. Spot będzie także emitowany w ramach kampanii telewizyjnej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"