Kampania wyborcza na Facebooku: Trzaskowski wydał na promocję prawie 180 tys. złotych, najszybciej zyskuje fanów i zaangażowanie

W niecały miesiąc na reklamy na Faceboku sztab Rafała Trzaskowskiego wydał 179,7 tys. zł, najwięcej spośród kandydatów na prezydenta RP - wynika z raportu firmy analitycznej Sotrender. Polityk Koalicji Obywatelskiej na najwyższy urząd w państwie jest liderem zestawienia kandydatów najbardziej angażujących facebookową społeczność, choć pod względem liczby fanów znacząco wyprzedza go Andrzej Duda.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Kampania wyborcza na Facebooku: Trzaskowski wydał na promocję prawie 180 tys. złotych, najszybciej zyskuje fanów i zaangażowanie
Rafał Trzaskowski i Andrzej Duda/Facebook.com

Firma Sotrender, zajmująca się analityką treści w social mediach, sprawdziła przebieg kampanii wyborczej na Facebooku w ciągu ostatnich trzech tygodni.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wieczor-wyborczy-telewizja-radio-internet-gdzie-i-kogo-ogladac-i-sluchac ##

Trzaskowski zyskuje na Facebooku, ale Duda wciąż mocny

W czerwcu pod względem liczby zgromadzonych fanów na facebookowym profilu zdecydowanym liderem jest Andrzej Duda. Urzędujący prezydent ma na Facebooku ponad 721,9 tys. fanów (+2 proc.), wyprzedzając Roberta Biedronia (596,2 tys. fanów, +2 proc.), oraz Szymona Hołownię (592,5 tys. fanów, +4 proc.).

Kandydat KO na prezydenta - Rafał Trzaskowski - zajmuje miejsce czwarte z wynikiem 371 tys. fanów. Jego profil jest najszybciej rosnącym w całej stawce (+27 proc.), przed Krzysztofem Bosakiem z Konfederacji (265,2 tys fanów, +13 proc.).

grafika

W skali miesiąca zaangażowanie na profilu Rafała Trzaskowskiego wzrosło aż o 275 proc. Na profilu drugiego w tym zestawieniu Andrzeja Dudy odnotowano wzrost zaangażowania fanów o 83 proc. Na profilu Szymona Hołowni zaangażowanie fanów spadło w czerwcu o 30 proc.. W stawce spadki notuje także profil Krzysztofa Boska, u którego zaangażowanie fanów w czerwcu było o 19 proc. niższe niż w maju.

grafika

Wydatki na kampanię: liderem Trzaskowski, za nim Hołownia i Duda

Sotrender na podstawie oficjalnych danych Facebooka porównał wydatki na promocję poszczególnych sztabów wyborczych w ostatnich trzech tygodniach (23.05-21.06).  

Ponad 100 tysięcy złotych wydały na kampanię na Facebooku trzy komitety (odpowiednio): Rafała Trzaskowskiego (179,7 tys. zł), Szymona Hołowni (141,5 tys. zł) oraz Andrzeja Dudy (112,1 tys. zł). Ponad 70 tys. na promocję na Facebooku wydał komitet Roberta Biedronia, a nieco ponad 33 tys. Pawła Tanajny.

grafika

Jeśli weźmiemy pod uwagę tylko okres 16-22 czerwca, to zobaczymy kilkukrotną różnicę w wydatkach. Na promocję sztab urzędującego prezydenta wydał w tym okresie 96 020 zł, a kandydata Koalicji Obywatelskiej 21 404 zł. Na profilu Szymona Hołowni w ciągu ostatnich 7 dni wydano na reklamy aż 83 552 zł - analizuje Sotrender.

Wydatki na najbardziej angażujący post KW Rafała Trzaskowskiego mieściły się w przedziale 8 – 9 tys. zł, a Andrzeja Dudy 5 – 6 tys. zł (dane z Biblioteki Reklam Facebooka).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/milionypowodow-dawid-podsiadlo-boguslaw-linda-jan-pietrzak-gwiazdy-wspieraja-kandydatow-na-prezydenta-moga-stracic-czesc-fanow ##

Najwięcej płatnych reklam (542) w ciągu ostatnich 30 dni opublikowano na oficjalnym profilu Andrzeja Dudy - znacznie więcej niż u konkurentów: Rafała Trzaskowskiego (187)  i Szymona Hołowni (119). Sztab Roberta Biedronia opublikował na Facebooku 103 sponsorowane posty, a Władysława Kosiniaka-Kamysza 88.

grafika

Jak analizuje Sotrender, na jedną reklamę średnio najwięcej w ciągu ostatniego miesiąca wydanoo na profilu Szymona Hołowni – 1 190 zł. 897 zł kosztowała średnio jedna reklama na profilu Pawła Tanajno, a u Andrzeja Dudy - jedynie 207 zł.

grafika

Negatywne komentarze u Dudy

Jak wynika z analizy Sotrendera, od 19 do 21 czerwca najwięcej komentarzy negatywnych komentarzy użytkownicy Facebooka opublikowali na profilu Andrzeja Dudy (42 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-szerzy-mowe-nienawisci-w-kampanii-prezydenckiej-wspiera-andrzej-duda-opinie-reporterzy-bez-granic ##

Z kolei najwięcej komentarzy o sentymencie pozytywnym odnotowano na profilach Szymona Hołowni oraz Roberta Biedronia.

Na profilu Rafała Trzaskowskiego stosunek komentarzy o sentymencie pozytywnym i negatywnym był podobny (29 proc.).  Najwięcej neutralnych komentarzy zostawili internauci na profilu Roberta Biedronia oraz Krzysztofa Bosaka – powyżej 50 proc.

grafika

Wybory prezydenckie odbędą się w niedzielę, 28 czerwca 2020 r., a ewentualna druga tura - 12 lipca br. Planowo pierwsze tura miała się odbyć 10 maja.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"