Kanał dla kobiet TLC zastąpi Discovery Travel&Living

Kierowany do kobiet kanał Discovery Travel&Living od 1 października br. zmieni nazwę na TLC. Emitowane w nim programy pochodzić będą m.in. z Discovery Health i kanału Oprah Winfrey. Pojawią się także polskie produkcje.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

- TLC jest marką, która znalazła uznanie na rynku amerykańskim, gdzie jest wiodącym kanałem dla kobiet. Polska jest drugim krajem w Europie po Norwegii, w którym ten kanał się pojawi – mówiła na konferencji Katarzyna Kieli, senior vice president i general manager w Discovery Networks Central Europe. Koncern w przyszłym roku zamierza wprowadzić TLC do kolejnych ponad 70 krajów świata.

W ofercie programowej polskiej wersji stacji znajdą się znane z anteny Discovery Travel&Living programy jak “Ciąża z zaskoczenia”, “Rodzina 2 + 8”, “Słodki biznes” czy “Salon sukien ślubnych”. Nowościami będą takie pozycje jak: “Jo Frost: Poskromić dzieciaka” (cykl o tytułowej nianii, która musi radzić sobie będzie z kłopotami wychowawczymi), “Moda ubiera się u Kell” (seria o właścicielce agencji PR wspierającej najbardziej znanych projektantów), “Policjantki” (opowieść o życiu i pracy policjantek z Florydy) czy takie cykle jak „Opętani seksem” i „Szokująca prawda”.

grafika

Emitowane w TLC programy pochodzić będą m.in. z amerykańskiego TLC, stacji Discovery Health, a także startującego w 2011 w USA kanału Oprah Winfrey - OWN. Jak zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Barbara Bilińska, channel director Poland w Discovery Networks CE, w przyszłym roku na antenie TLC pojawią się też programy produkowane w Polsce. Ma to nastąpić już wiosną.

Przedstawiciele Discovery podkreślają, że nowy kanał ma inspirować kobiety, a nie je pouczać, ma być rozrywką, z której widzowie będą mogli coś wynieść. - TLC będzie akceptować kobietę jaką jest, bo nie chcemy jej zmieniać, ale możemy jej coś podpowiedzieć – tłumaczy Bilińska. Stacja kierowana będzie głównie do kobiet w wieku od 25 do 49 lat. - Liczymy, że TLC oglądać będą też ich partnerzy, przyjaciele i rodziny – dodaje Bilińska.

Wprowadzeniu kanału na rynek towarzyszyć będzie kampania reklamowa w telewizji (obejmie duże stacje) i w internecie (reklama w czołowych portalach, działania na Facebooku, konkursy, utworzenie strony internetowej TLC). Kreację przygotowała Discovery Creative, wewnętrzna agencja koncernu z USA, zaś media zaplanował Mindshare.

Discovery Travel & Living powstał w 2005 roku po rebrandingu podróżniczo-przygodowego Discovery Travel & Adventure. W połowie 2009 roku stacja ta  została przeformatowana na lifestylową telewizję dla kobiet. Ostatnio, pod koniec czerwca br. kanał poszerzył zasięg o platformę Cyfrowy Polsat i obecnie dociera już do 48 proc. gospodarstw domowych w Polsce. W sierpniu br. zanotował wzrost udziału w rynku w grupie 16-49 o 95,3 proc. do 0,29 proc. . - Liczmy, że TLC utrzyma ten trend wzrostowy – mówi nam Sylwester Molenda, research insight and innovation Director w Discovery Networks CE.

Portfolio Discovery Networks w Polsce liczy obecnie dziewięć kanałów. Poza Discovery Travel&Living są to stacje Discovery Channel, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, Discovery Historia, ID Investigation Discovery, Discovery HD Showcase i Animal Planet HD.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"