Krzysztof Stanowski o zarobkach w Kanale Zero. "Cennik telewizyjny jest abstrakcją"

Krzysztof Stanowski opowiedział o reklamach w Kanale Zero, jak rozlicza się z pracownikami, o wydatkach generowanych przez kanał i jego budżecie.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Krzysztof Stanowski o zarobkach w Kanale Zero. "Cennik telewizyjny jest abstrakcją"
Krzysztof Stanowski o zarobkach Kanału Zero, fot. YouTube/Duży w Maluchu

Krzysztof Stanowski był gościem programu youtubowego „Duży w Maluchu”. Założyciel Kanału Zero opowiedział o szczegółach projektu, który oficjalnie działa już od ponad dwóch miesięcy.

Prowadzący zapytał go o kwestie finansowe kanału. Stanowski przyznał, że obecnie miesięczne wydatki to 1,4 mln złotych. To minimalny wzrost w stosunku do kwoty, jaką deklarował na początku lutego br. (1,3 mln zł). Ujawnił wtedy też, że siedziba Kanału Zero kosztowała około 2 mln zł. 

Krzysztof Stanowski podawał, że w marcu kanał zarobił z reklam na YouTube 630 tys. zł., a w lutym 780 tys. Głównymi partnerami jego projektu są RocketJobs oraz Just Join IT. Wśród reklamodawców można wymienić także m.in. KFC, XTB, x-kom czy Diety od Brokuła.

Krzysztof Stanowski o wycenie reklam

Dziennikarz dostał pytanie, co jest dla niego punktem odniesienia przy wycenie stawek za dane lokowanie produktu, sponsoring i czy tym punktem jest cennik telewizyjny. - Cennik telewizyjny jest abstrakcją dla internetu. Na pewno nie sprzedajemy spotów w takich samych cenach jak telewizja. Natomiast rynek reklamowy z każdym rokiem coraz bardziej rozumie, gdzie są klienci, ich uwaga i coraz śmielej są te budżety dzielone w zdrowszych proporcjach. Kiedyś proporcje wyglądały tak, że internet był całkowicie poboczną odnogą działalności domów mediowych czy samych firm, 2-5 proc. budżetu „rzucali” na internet. Dziś to się zmienia - podkreślił Stanowski.

Krzysztof Stanowski potwierdził, że jest jednym akcjonariuszem spółki Kanał Zero SA. Przyznał, że aktualnie zatrudnia kilkadziesiąt osób, „pewnie powyżej 50”. W listopadzie ub.r. tłumacząc powody odejścia z Kanału Sportowego wskazywał m.in. na sposób rozliczania efektów pracy.

- Co zrobić, gdy wizja, że dzielimy się na cztery (razem z Michałem Polem, Tomaszem Smokowskim i Mateuszem Borkiem - przyp.red.), każdy robi tyle samo, nie sprawdza się? Jeśli dogadamy się w 2019 roku, że mamy dzielić się po równo to znaczy, że w 2059 roku też mamy dzielić się po równo bez względu na to, co w tym czasie się wydarzy? Bez względu na to, kto ile daje, kto ile odpoczywa? Czy po równo oznacza zawsze sprawiedliwie? - pytał Stanowski w jednym z nagrań

Kanał Zero oferuje premie od wyświetleń

Podkreślał wtedy, że składał swoimi ówczesnym wspólnikom różne propozycje innej formy rozliczeń z uwzględnieniem wyników poszczególnych materiałów na YouTube. A jakie zasady przyjął w Kanale Zero? - Zdecydowana większość osób ma w umowie wpisaną premię od wyświetleń. Jest ona dodatkiem do wynagrodzenia, a nie stanowi większości pensji. Mają podstawy, bo jak przychodzili to pytali o bezpieczeństwo finansowe, co jest zrozumiałe.  Wyświetlenia są jedynie bonusem - tłumaczy.

Mimo wysokich kosztów Krzysztof Stanowski zapewnił w odpowiedzi na pytanie prowadzącego, że "nie powinny pojawić się żadne zatory płacowe”. I dodał: „Jesteśmy naprawdę zdrową organizacją. Oczywiście będziemy mieli pewnie na koniec roku budżet zbliżony do Widzewa Łódź czyli już dużego klubu ekstraklasowego. Ale różni nas to, że my przynosimy zysk, a kluby piłkarskie stratę”.

Założyciel Kanału Zero potwierdził także, że niebawem odbiorcy mogą spodziewać się większej liczby treści sportowych. To z uwagi na nachodzące mistrzostwa Europy w piłce nożnej (14 czerwca - 14 lipca). - W tym czasie sportu w kanale będzie bardzo dużo. Dojdzie wtedy na pewno do jakiegoś zderzenia z Kanałem Sportowym, bo będziemy rywalizować o tych samych widzów. To widać też dziś, gdy po meczach reprezentacji Polski (ostatnich barażowych w marcu - przyp.red.) Kanał Zero, Kanał Sportowy i Meczyki miały swoje studia - wskazał Stanowski.

Przedsięwzięcie Krzysztofa Stanowskiego ma obecnie 1,07 mln subskrypcji. Wszystkie filmy na kanale zapewniły ponad 120 mln wyświetleń.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji