Lider zestawienia - kanał TVP Info zanotował w zeszłym miesiącu spadek średniej dobowej oglądalności względem kwietnia 2010.r. o 34,2 proc. do 241 tys. widzów, a jego udział w rynku spadł z 5,82 proc. do 4,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN 24, który zanotował największy w rankingu spadek widowni, wynoszący 33,6 proc. W kwietniu br. oglądało go średnio 180 tys. osób, a jego udział wynosił 3,02 proc. (rok wcześniej 4,32 proc.).
Na podium znalazł się też Polsat News. W czwartym miesiącu br. miał on w każdej minucie średnio 46 tys. widzów, o 11 proc. mniej niż rok wcześniej, a jego udział zmalał tylko o 0,05 pkt. proc. Czwartą lokatę zajęła Superstacja z widownią na poziomie 16,4 tys. widzów, notując najmniejszy spadek w zestawieniu (o 2,7 proc.). Udział tego kanału poszedł nawet minimalnie do góry - o 1 pkt. Proc.

W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem był stacja TVN 24, która z udziałem 2,14 proc. (notując spadek o 1,78 pkt. proc.) wyprzedziła TVP Info (2,06 proc. udziału, spadek o 1,23 pkt. proc.).
Kanał TVN CNBC w kwietniu br. kolejny miesiąc z rzędu odnotował wzrost widowni - średnia oglądalność minutowa biznesowej stacji wzrosła w porównaniu do marca ub.r. aż o 153,1 proc. do 2,7 tys. widzów, ale jej udział wzrósł z 0,02 proc. do 0,04 proc. Natomiast konkurencyjną TV Biznes znów dotknął spadek. W czwartym miesiącu br. jej średnia widownia zmalała o 13,8 proc. do poziomu 1,6 tys. osób, chociaż udział kanału pozostał na poziomie 0,03 proc.
Najpopularniejszą pozycją w kwietniu br. w TVP Info był “Telekurier”, w TVN 24 - “Fakty po Faktach” z Jarosławem Kaczyńskim, a w Polsat News - ”Informacje”.











