Kampania KPRM-u ma na celu zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo bliskich seniorów w te święta. Spot skupia się na ochronie seniorów przed oszustwami i innymi ryzykami, które nasilają się w czasie świąt. Zachęca do proaktywnych działań rodzinnych, takich jak wspólne ustalanie haseł bezpieczeństwa lub sygnałów ostrzegawczych:
"Rozmawiaj o zagrożeniach, ucz reagować i ustal proste zasady na trudne sytuacje, bo spokój i poczucie bezpieczeństwa są najlepszym prezentem. Nie czekaj, ustal rodzinne hasło już teraz!".

Jak pisaliśmy w sierpniu br., co piąta osoba powyżej 65. roku życia doświadczyła kradzieży lub próby wyłudzenia danych osobowych – wynikało z badania ChronPESEL .pl i Krajowego Rejestru Długów.
Cyberprzestępcy próbowali głównie wyłudzić dostęp do kart płatniczych (32 proc.) oraz kont bankowych (29 proc.). Rzadziej usiłowali włamać się do skrzynek e-mail (27 proc.), przejąć numer PESEL (24 proc.), a także zdobyć kontrolę nad kontami w mediach społecznościowych lub nad urządzeniami mobilnymi (po 18 proc.). Incydent do CERT Polska zgłosiło 9 proc. seniorów.











