Kancelaria premiera wydała 13,6 mln zł na kampanie w TVP i Polskim Radiu

W ub.r. kancelaria premiera na kampanie informacyjne w Telewizji Polskiej przeznaczyła 11,16 mln zł, a w Polskim Radiu - 2,42 mln zł. Podkreśla, że obaj nadawcy udzielili jej znaczących rabatów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Kancelaria premiera wydała 13,6 mln zł na kampanie w TVP i Polskim Radiu
Mateusz Morawiecki

W odpowiedzi na interpelację poselską Jarosław Wenderlich, podsekretarz stanu w kancelarii premiera, wyliczył, że w ub.r. w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu na zlecenie KPRM realizowano szereg kampanii informacyjnych:
- dalszy ciąg akcji „#SzczepimySię” zachęcającej do szczepień przeciw covid,
- kampanię dotyczącą 100-lecia służby cywilnej,
- akcję o cyberzagrożeniach (m.in. fałszywych SMS-ach), edukującą o cyberbezpieczeństwie,
- kampanię o dezinformacji i fake newsah;
- akcję o przejściu naziemnej telewizji cyfrowej na standard DVB-T2/HEVC.

W Telewizji Polskiej spoty z tych kampanii były emitowane w blokach przeznaczonych na kampanie społeczne, a w Polskim Radiu - w standardowych blokach reklamowych.

Zaznaczono, że u obu nadawców „koszt emisji nie jest objęty podatkiem VAT, a KPRM otrzymuje znaczący rabat na zakup czasu antenowego”.

Od stycznia do marca 2021 roku, gdy ruszyły szczepienia na covid, rządowa kampania „#SzczepimySię” kosztowała kilkanaście mln zł, z czego 3 mln zł wydano w Grupie RMF, 2,5 mln zł w Polsacie, 1,7 mln zł w Telewizji Polskiej, 1,5 mln zł w Polskim Radiu, a 1,3 mln zł w spółce Time.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"