W odpowiedzi na interpelację poselską Ministerstwo Zdrowia podało, że w Telewizji Polskiej zostawiło w ub.r. 10,2 mln zł. 5,3 mln zł to wydatki na kampanie informacyjne uzgadnianie co miesiąc, które obejmowały 15-, 30- i 45-sekundowe spoty.
949,8 tys. zł kosztowała emisja dwóch animowanych spotów z akcji promującej program „Profilaktyka 40+”, 582,4 tys. zł - kampania o usługach cyfrowych w placówkach publicznej ochrony zdrowia, 532,4 tys. zł - akcja informująca o programie „Dostępność+ dla Zdrowia”. Ten ostatni projekt był też promowany w programach TVP, za co ministerstwo zapłaciło 120 tys. zł.
460 tys. zł na tematy w „Pytaniu na śniadanie”
513,2 tys. zł przeznaczono na kampanię „Innowacje w ochronie zdrowia” informującą o usługach telemedycznych i cyfrowych mających ograniczać nierówności społeczne w dostępnie o ochrony zdrowia, a 140 tys. zł - na akcję o dostępności usług medycznych dla osób z niepełnosprawnościami.

Z kolei 460 tys. zł kosztowała obecność tematów zleconych przez ministerstwo w „Pytaniu na Śniadanie”.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/120-mln-zl-reklama-resort-zdrowia-2023-rok,7169712552974465a ##
W Polskim Radiu najwięcej wydano:- 800,1 tys. zł na spoty dotyczące Narodowej Strategii Onkologicznej,- 355 tys. zł na spoty z kampanii „Chcę zrozumieć” realizowanej od października do grudnia ub.r.,- 260,7 tys. zł na spoty i audycje w rozgłośniach regionalnych promujące „Dostępność+ dla Zdrowia”,- 218,1 tys. zł na audycje dotyczące przekazu kampanii „Planuję długie życie”,- 200 tys. zł na spoty promujące usługi cyfrowe i „Dostępność+”.
Resort podkreślił, że wszystkie te działania miały „popularyzować wiedzę o zdrowiu i zachęcać do zdrowego trybu życia”, a także promować „działania upowszechniające dotyczące programów polityk zdrowotnych oraz narodowych programów wieloletnich”.

Ministerstwa nie korzystają z bezpłatnego czasu antentowego
Z kolei Ministerstwo Klimatu i Środowiska wydało 6,13 mln zł w ramach umów z Telewizją Polską dotyczących emisji spotów. Natomiast Polskiemu Radiu zapłaciło 621,1 tys. zł za emisję spotów oraz przygotowanie, produkcję i nadanie sześciu audycji w Jedynce. Resort nie wskazał, które kampanie realizował u obu nadawców.
Zarówno resort zdrowia, jak też klimatu i środowiska nie emitowały spotów w mediach publicznych w ramach nieodpłatnego czasu antenowego przeznaczonego na kampanie społeczne.











