Karolina Pilarczyk, Kasia Bigos i Vienio w edukacyjnej kampanii „Trzeźwo Myślę”.

Carlsberg Polska rusza z trzecią edycją kampanii edukacyjnej nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W tym roku kampanię wspierają niezwykłe osoby ze świata motoryzacji, sportu i muzyki. Karolina Pilarczyk, Kasia Bigos oraz Vienio opowiadają o swoim podejściu do alkoholu w filmikach edukacyjnych. 

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Trzeźwo myślę, więc jestem

Nazwa kampanii „Trzeźwo myślę” oznacza zarówno odpowiedzialne myślenie, jeśli chodzi o konsumpcję alkoholu, jak również - podejście do życia, odpowiedzialność za siebie i innych.  Carlsberg Polska przekonuje, że umiejętność racjonalnego myślenia pomaga zachować kontrolę nad życiem, również w sytuacjach związanych ze spożywaniem alkoholu. Dzięki takiemu podejściu można pełniej odkrywać świat i czerpać z życia więcej przyjemności i radości. Kampania promuje też przyjmowanie odpowiedzialnej i asertywnej postawy w kontekście picia alkoholu, w zależności od okoliczności i sytuacji, w tym odmowy jego spożywania. Podejmuje też ważny temat odpowiedzialności za siebie i innych.

- Kampania realizuje jeden z celów naszej strategii zrównoważonego rozwoju, czyli „Zero nieodpowiedzialnej konsumpcji”. Chcemy edukować konsumentów  w lekki, pozbawiony moralizatorstwa sposób, tak by sprowokować ich do podejmowania świadomych wyborów na co dzień, nie tylko w zakresie konsumpcji alkoholu, ale również w innych sytuacjach życiowych – mówi Jagoda Jastrzębska, kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Carlsberg Polska.

Trzeźwe myślenie to podstawa

Twarzami kampanii „Trzeźwo myślę” są Karolina Pilarczyk– pierwsza   polska drifterka, podwójna Mistrzyni Europy w drifcie i ambasadorka serwisu Agory Moto.pl, Kasia Bigos– znana trenerka fitness, mistrzyni Polski i Europy w pole sport w kategorii duety, młoda mama oraz ambasadorka serwisu Agory Myfitness.pl,oraz Vienio– warszawski raper i kucharz znany z ognistego temperamentu i własnego zdania na każdy temat.

- Dobór ambasadorów kampanii jest nieprzypadkowy. Każdy z osobna jest prawdziwym indywiduum, a jednocześnie wszystkich łączy świadome podejście do spożycia alkoholu i mądrość życiowa. Zależało nam na postaciach z krwi i kości,   a przy tym pielęgnujących takie wartości jak bliskość, rodzina, zdrowie i wiara w swoje przekonania  - mówi Jagoda Jastrzębska.

Punktem wyjścia do rozmów z ambasadorami były wyniki badania „Kocham Życie – Trzeźwo Myślę”, przeprowadzonego w 2018 roku przez Carlsberg Polska[1]. Pod uwagę wzięto wtedy takie obszary jak: znaczenie „trzeźwego myślenia” w życiu, zmiany w postawach społecznych dot. alkoholu np. coraz większy brak akceptacji prowadzenia samochodów po alkoholu i asertywność w odmawianiu. 

- W byciu matką trzeźwe myślenie pomaga zachować zdrowy rozsądek i uniknąć niepotrzebnych nerwów w sytuacjach kryzysowych. Nie jest łatwo połączyć opiekę nad dzieckiem i pracę zawodową, ale siła tkwi w spokoju. Odpowiedzialność za dziecko przestawia priorytety – mówi Kasia Bigos.  

W badaniach spytano konsumentów również o sytuacje, w których kategorycznie nie powinno się spożywać alkoholu, takie jak prowadzenie pojazdów, ciąża i opieka nad dziećmi. 

- Drift jest jak taniec, ale by opanować jego trudną technikę głowa musi być czysta, a myśli niezmącone. Szybka jazda wymaga 100% koncentracji i wystarczy chwila nieuwagi, by sytuacja wymknęła się spod kontroli. Podobnie jest z alkoholem, dlatego pić trzeba z głową. I nigdy nie siadać po nim za kółkiem. Jeździe po alkoholu mówimy kategorycznie NIE – mówi Karolina Pilarczyk.

Wywiady z influencerami będzie można obejrzeć w serwisach Agory na kanałach SoMe: Haps.pl, Moto.pl i MyFitness.pl oraz na kanałach SoMe ambasadorów i Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu

Carlsberg Polska od lat promuje odpowiedzialne spożywanie alkoholu wśród konsumentów.  Kampania społeczna„Trzeźwo myślę” wystartowała w 2017 roku, jako program w ramach strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg pod nazwą Together Towards Zero. Według jej założeń Carlsberg planuje do 2030 r.  osiągnąć zero śladu węglowego, zero marnowania wody, w tym m.in. poprzez obniżenie o połowę zużycia wody w browarach, zredukować do zera liczbę wypadków w swoich browarach na świecie, a także osiągnąć zero nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu m.in. poprzez zapewnienie konsumentom możliwości wyboru bezalkoholowych wariantów piw, jednocześnie aktywnie promując odpowiedzialną konsumpcję alkoholu i umieszczając symbole odpowiedzialnościowe na opakowaniach i w komunikacji marek z konsumentem.

[1]Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research w 2018 roku na zlecenie Carlsberg Polska. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"