TVP odmawia emisji reklamy Yes z pocałunkiem wioślarki Katarzyny Zillmann i jej partnerki (wideo)

Telewizja Polska nie zgodziła się na emisję spotu marki biżuterii Yes, w którym pokazywany jest pocałunek wioślarki Katarzyny Zillmann i jej dziewczyny Julii Walczak. Uzasadniła, że może to naruszać wrażliwość widzów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
TVP odmawia emisji reklamy Yes z pocałunkiem wioślarki Katarzyny Zillmann i jej partnerki (wideo)
Katarzyna Zillmann i Julia Walczak w reklamie Yes

Nowa kampania reklamowa biżuterii Yes jest prowadzona pod hasłem „Jestem kobietą”. Jej bohaterkami są businesswoman i mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska, wioślarka Katarzyna Zillmann i jej partnerka Julia Walczak, Aleksandra Wiederek-Barańska, która od ponad pięciu lat zachęca do badań i profilaktyki zapobiegającej nowotworom piersi, modelka plus size Bogna Golec oraz Christina Flagmeier, która została modelką w wieku 74 lat.

Natomiast w spocie sponsorskim „Jestem kobietą, bo się nią czuję” wystąpiła Neo Mosa, osoba o płynnej płci.

 

TVP nie pokaże pocałunku Katarzyny Zillmann i jej dziewczyny

Kampania obejmuje telewizję, internet (m.in. platformy VoD i social media), prasę, salony sprzedażowe oraz kina Cinema City. W telewizji została zaplanowana w kanałach wszystkich trzech głównych.

W komunikacie prasowym podano, że Telewizja Polska nie zgodziła się na emisję spotu w zaproponowanej wersji. Według nieoficjalnych ustaleń TVP zakwestionowała trzy fragmenty, które jej zdaniem mogą naruszać wrażliwość odbiorców. Chodzi o ujęcia z Aleksandrą Żebrowską karmiącą dziecko piersią i Aleksandrą Wiederek-Barańską z odsłoniętym dekoltem (kobieta poddała się mastektomii) przeglądającą się w lustrze. TVP zgodziła się na pokazywanie tych ujęć tylko po godz. 20.

Ponadto publiczny nadawca nie zaakceptował emisji o żadnej porze sceny z pocałunkiem Katarzyny Zillmann i jej partnerki. Oficjalnie Telewizja Polska nie komentuje tej sprawy.

Katarzyna Zillmann jest zaangażowana w akcję społeczną „Sport przeciw homofobii”. Tuż po zdobyciu na tegorocznych igrzyskach w Tokio srebrnego medalu w czwórce wioślarskiej Maria Sajdak podczas wywiadu dla TVP Sport wyliczała: „Dziękujemy wszystkim kibicom, mężom, rodzinom, znajomym, którzy dzisiaj wstali...”. - I dziewczynom - dodała Katarzyna Zillmann.

grafika

Kreacją nowej kampanii Yes przygotowała agencja 180heartbeats + Jung von Matt. Spoty wyreżyserował Krzysztof Grajper. Za produkcję odpowiada dom produkcyjny F25, a za postprodukcję Xantus. Zdjęcia wykonała Małgorzata Turczyńska.

W wideo wykorzystano fragmenty arii Habanera z opery „Carmen” Georges Bizeta. Licencje do muzyki: Massive Music Warsaw.

Media zaplanował i kupił dom mediowy MullenLowe MediaHub.

TVP nie pokazała spotu Durexu z gejami

- Na etapie konsultacji z domem mediowym Biuro Reklamy zgłosiło zastrzeżenia do jednej z kreacji planowanej w kampanii. Zastrzeżenie to wynikało w szczególności z dużej ilości skarg widzów, jakie Telewizja Polska otrzymywała na filmy reklamowe zawierające treści intymne - tłumaczył publiczny nadawca.

Jesienią 2019 roku Telewizja Polska nie zgodziła się pokazywać spotu z kampanii „Polska to chory kraj” organizowanej przez Okręgową Izbę Lekarską w Warszawie. Jako powód nadawca podał m.in. to, że spot „jest niezgodny z linią programową TVP”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

W grupie taniej. Tyle Agora chce oszczędzić na podatkach

W grupie taniej. Tyle Agora chce oszczędzić na podatkach

Kaufland w nowej kampanii promuje produkty ze świeżej lady

Kaufland w nowej kampanii promuje produkty ze świeżej lady

Nowy podcast TVP Info: "Powiem to pierwszy raz"

Nowy podcast TVP Info: "Powiem to pierwszy raz"

Netflix wdraża technologię stosowaną przez TVN Warner Bros. Discovery

Netflix wdraża technologię stosowaną przez TVN Warner Bros. Discovery

Sport wśród arcydzieł kultury. Projekt "Nasze Narodowe Dobra"
Materiał reklamowy

Sport wśród arcydzieł kultury. Projekt "Nasze Narodowe Dobra"

Tytus, Romek i A'Tomek powracają. Trzy "Zaginione księgi" będą dostępne od stycznia

Tytus, Romek i A'Tomek powracają. Trzy "Zaginione księgi" będą dostępne od stycznia