KBR: stabilna słuchalność radia, pomimo pandemii i zmiany zwyczajów Polaków

- Słuchalność radia w ostatnich kilkunastu dniach utrzymuje się na stabilnym poziomie, pomimo wprowadzenia w kraju wielu restrykcji i ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa - poinformował Komitet Badań Radiowych, zlecający badanie Radio Track.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Ponieważ badanie Radio Track przeprowadzane jest codziennie, możliwa jest bardzo wstępna analiza danych dziennych. - Wyjątkowa sytuacja sprowokowała nas do sprawdzenia wpływu epidemii na słuchanie radia w Polsce, Kantar Polska zdecydował się przyjrzeć danym z pierwszych dni marca - informuje KBR.

Z analizy wynika, że ani po ogłoszeniu pierwszej osoby zarażonej koronawirusem w Polsce (4 marca) ani po decyzji o zamknięciu szkół i uczelni (11 marca), ani po ogłoszeniu zamknięcia granic, galerii handlowych, kin, teatrów i uziemienia samolotów (13 marca), słuchalność radia nie odbiega od standardowej, charakterystycznej dla tej pory roku (średni zasięg dzienny radia w ostatnich 2 miesiącach wynosił 71 proc.).

Jak czytamy w komunikacie KBR „na słuchanie radia nie wpłynął też fakt wprowadzenia pracy zdalnej w bardzo wielu firmach i instytucjach. Zmieniły się za to zwyczaje słuchania radia - znacząco więcej osób słucha radia w domu, spadła słuchalność w pracy. Krócej słucha się radia w samochodzie, także ilość słuchaczy uległa niewielkiej korekcie, choćby dlatego że obserwujemy mniejszy ruch samochodów”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gemius-zainteresowany-przetargiem-instytutu-lacznosci-dot-nowego-badania-mediow-telemetria-polska,7170741038360193a ##

- Na podstawie analizy danych zgromadzanych do dnia 18 marca, widać, że sytuacja epidemiologiczna, choć przyczyniła się do zmiany zachowań Polaków, nie wpływa ani na liczbę słuchaczy radia, ani na średni czas słuchania rozgłośni - komentuje Anna Romaniuk, dyrektor badań radiowych w Kantar Polska. - Wręcz przeciwnie, radio jest właśnie tym medium, które w czasach kryzysu, zagrożenia, klęski staje się jednym z najważniejszych źródeł wiarygodnych informacji w Polsce. To właśnie z radia dowiadujemy się o ważnych wydarzeniach najszybciej i to radio pozwala być na bieżąco, zwłaszcza obecnie w sytuacji pracy z domu, w której znalazło się wielu Polaków - dodaje.

Praca zdalna ankieterów firmy Kantar

Anna Romaniuk informuje, że studio CATI firmy działa w normalnym trybie - aktualnie ankieterzy pracują w dużej mierze w wersji pracy zdalnej CATI at home. - System ten, chociaż funkcjonuje w firmie od wielu lat, teraz w sytuacji kryzysowej sprawdza się idealnie. Kantar zapewnia pełną ciągłość realizowanych projektów - mówi.

Badanie Radio Track jest realizowane w trybie dziennym (ankieterzy rozmawiają codziennie z 230-270 Polakami). Spływające dane pozwalają  w ogólnym stopniu śledzić rozwój sytuacji z dnia na dzień.

- Wstępna analiza danych z pierwszych tygodni marca (do 18 marca) daje optymistyczne wnioski co do pozycji radia. Zmiana zachowań - praca zdalna, dystansowanie społeczne, ograniczanie przemieszczania się, choć widoczna w danych (spadek słuchania w pracy i samochodzie na rzecz słuchania w domu) nie wpływa na sytuację radia ogółem. Radio nie odnotowuje spadków ani w liczbie słuchaczy, ani w czasie słuchania. Dotychczasowe dane z badania radiowego nie dają także podstawy do obaw, że radio może nie zrealizować celów kampanii reklamowych - dodaje Romaniuk.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polskie-radio-wycofalo-sie-z-porozumienia-i-love-radio,7170738668349057a ##

W okresie od grudnia ub.r. do lutego br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło zdecydowanie największym wzrostem udziału w zestawieniu. Dużym wzrostem pochwalić się mogło Radio ZET, a najwięcej straciły Audytorium 17, Złote Przeboje i Radio Maryja.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa