Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od grudnia 2019 roku do lutego 2020 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 28,5 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,6 pkt. proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,7 proc. (udział tej stacji względem fali grudzień 2018-luty 2019 wzrósł o 1 pkt. proc.).
Od kwietnia ub.r. redaktorem naczelnym stacji jest na stałe Michał Celeda, a dyrektorem muzycznym - Agnieszka Woźniak. W ostatnim czasie z rozgłośnią rozstała się dyrektor informacji Katarzyna Buszkowska, jej obowiązki przejął wspomniany już wyżej Celeda.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polskie-radio-wycofalo-sie-z-porozumienia-i-love-radio,7170738668349057a ##
Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,7 proc. (bez zmian).
Trójka wyprzedziła Jedynkę
Tuż za podium uplasowała się publiczna Trójka, która awansowała z czwartej lokaty. Udział tej stacji wzrósł o 0,3 pkt. proc. do 5,6 proc.
Na piątą pozycję z udziałem na poziomie 5,2 proc. spadła Jedynka. W najnowszej fali udział PR1 poszedł w dół o 0,3 pkt. proc.
W sierpniu 2018 roku zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie 2018 roku powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu ub.r. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby. W grudniu ub.r. decyzją Rady Mediów Narodowych na członka zarządu publicznej rozgłośni powołana została Agnieszka Kamińska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wojciech-mann-odchodzi-z-trojki-po-55-latach-wspolpracy,7170736266548865a ##
Szóstą lokatę zajęło Audytorium 17, którego wynik zmniejszył się o 0,9 pkt. proc. do 4,3 proc. Duże spadki, wynoszące po 0,5 pkt. proc., osiągnęły Złote Przeboje i Radio Maryja, których wyniki zwiększyły się do odpowiednio 2,6 proc. i 1,3 proc.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.











