Samojezdny robot Kerfuś pojawił się pod koniec września w dwóch sklepach Carrefour, zlokalizowanych w centrach handlowych Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska w Warszawie.
− Nowe interaktywne eRoboty Kerfuś to kolejny z przykładów innowacji w polskim handlu, który wprowadziliśmy, aby poszerzyć doświadczenia zakupowe konsumentów. Poprzez interakcję eRobotów z kupującymi budujemy pozytywne skojarzenia klientów z promowanymi markami, a także realnie wspieramy sprzedaż, bo promowane produkty są na wyciągnięcie ręki − mówił Sylwester Mroczek, manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska
Kerfuś, opatrzony brandingiem marek Pepsi oraz Lay’s, zachęca klientów do zakupów, ale i do interakcji. Szybko okazało się, że robot przyciąga uwagę, stając się bohaterem mediów społecznościowych. W sieci można znaleźć już wiele filmików z Kerfusiem w roli głównej. Maszyna pojawia się też na wielu memach.

Kerfuś odwiedzi wybrane sklepy Carrefour w Łodzi i Krakowie, w planach są już kolejne miasta. Podczas spotkań będzie można nie tylko porozmawiać z robotem czy wejść z nim w interakcję, ale także zrobić sobie zdjęcia na pamiątkowej ściance promocyjnej.
Carrefour i PesiCo ponadprzeciętnie zadowolone z Kerfusia

Zarówno przedstawiciele PepsiCo jak i Carrefour Polska, w komentarzach dla Wirtualnemedia.pl wyrażają zadowolenie z tego, jak klienci przyjęli Kerfusia.
- Naszą współpracę z siecią Carrefour można uznać za wzorcową pomimo, że wszyscy pracujemy w rzeczywistości, której się nie spodziewaliśmy. Działamy w szybkim tempie i na bieżąco koordynujemy nasze wspólne działania, bo tak właśnie funkcjonuje świat social mediów, gdzie Kerfuś stał się gwiazdą - mówi nam Aleksandra Wierzba, specjalistka ds. komunikacji i CSR w PepsiCo.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/carrefour-ekspresy-do-gazowania-wody-sodastream ##
Ekspertka zdradza nam, że roboty Kerfuś z brandingiem Pepsi oraz Lay’s, będą w sklepach Carrefour do końca Świąt Bożego Narodzenia. - W tej chwili ustalamy szczegóły ewentualnego rozszerzenia współpracy - dodaje Aleksandra Wierzba.

Firma PepsiCo zauważa, ze cały buzz wokół robota został wygenerowany bez angażowania dodatkowego budżetu marketingowego.
- Bardzo cieszymy się z tak żywiołowej reakcji konsumentów. Co ciekawe do tej pory obie firmy nie prowadziły kampanii marketingowej wokół Kerfusia. Kampania stała się viralowa – czyli najlepsza z możliwych. Wszystkie przejawy twórczości internetowej to spontaniczne działania konsumentów - podkreśla Aleksandra Wierzba z PepsiCo.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/carrefour-jak-kupic-makaron-do-wlasnego-opakowania-lubella-carrefour-arkadia-pasta-station ##
Z pilotażu nowego urządzenia usatysfakcjonowany jest także Carrefour Polska.
- Od początku testów tego pilotażowego programu promocyjnego z użyciem samojezdnych eRobotów liczyliśmy na to, że projekt przypadnie do gustu fanom nowoczesnych rozwiązań. Zdawaliśmy sobie sprawę z potencjału, jaki mają interaktywne metody sprzedaży. Popularność tego rozwiązania przerosła jednak nasze oczekiwania. Jesteśmy zadowoleni z trwających testów i chcemy, aby Kerfuś na stałe pomagał uatrakcyjniać proces zakupowy klientom Carrefour - przyznaje w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Carrefour Polska.

Sieć przyznaje, że Kerfuś wzbudza ogromne zainteresowanie w internecie i nie tylko, co przekłada się na odwiedzalność sklepów sieci w galeriach handlowych Arkadia i Galeria Wileńska.
- Przewidujemy, że roboty w marketingu i sprzedaży będą wkrótce o wiele bardziej popularne dzięki upowszechnianiu się nowoczesnych technologii oraz większej dostępności tego typu urządzeń na rynku - komentuje Carrefour Polska.











