Twórca Disney+ pomoże zbudować synergię między Discovery+ i HBO Max

Były szef Disney+ Kevin Mayer zostanie konsultantem Discovery do spraw streamingu przed fuzją tego koncernu z WarnerMedia zaplanowaną na połowę 2022 roku. Ma odpowiadać m.in. za synergię między platformami streamignowymi Discovery+ i HBO Max.

ag
ag
Udostępnij artykuł:

Mayer z Disneyem związał się w 1993 roku. Później odszedł z firmy i odpowiadał za internetowe wydanie „Playboya”. W 2005 roku wrócił do Disneya, gdzie pełnił wysokie funkcje. W 2018 został oddelegowany do stworzenia platformy streamingowej Disney+. Jest jednym z ojców jej sukcesu. Obecnie Disney+ ma 110 mln subskrybentów, Amazon Prime Video 200 mln, a Netflix 209 mln. Z analiz Digital TV Research wynika, że w 2026 roku Disney+ może wyprzedzić Netflixa z 284,2 mln subskrypcji.

W maju ub.r. Mayer odszedł z Disneya. Amerykańskie media pisały, że nie mógł znaleźć wspólnego języka z nowym szefem koncernu. Został szefem aplikacji społecznościowej TikTok. Z powodu sporu między chińskimi właścicielami serwisu i amerykańską administracją po trzech miesiącach Mayer odszedł ze stanowiska. Został szefem specjalizującej się w sporcie platformy streamingowej DAZN.

Discovery zatrudni Mayera, aby przyjrzał się przyszłości streamingu w firmie przed planowaną fuzją z WarnerMedia. Dyrektor generalny Discovery David Zaslav przekonuje, że Mayer ma dużą wiedzę o tworzeniu dobrze opakowanych marek streamingowych.  „Kevin ma duży mózg” - powiedział Zaslav, żartując z tego, jak Mayer jest zajęty różnymi pracami, w tym jako prezes sportowej platformy DAZN. - Jestem bardzo podekscytowany tym, że wsiada z nami do samochodu - dodał szef Discovery.

20 mln subskrybentów Discovery+

Koncern Discovery poinformował, że jego platforma streamingowa Discovery+ przekroczyła liczbę 20 mln subskrybentów. W III kwartale br. serwis pozyskał dodatkowych 3 mln użytkowników. W Polsce usługa jest dostępna od grudnia ub.r. jako biblioteka w platformie Player. Niedawno Discovery+ pojawiła się m.in. w Kanadzie i na Filipinach. W Europie jej popularność zwiększyły prawa do Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio.  

Choć wynik Discovery+ jest znacznie niższy niż największych platform streamingowych na świecie, to Zaslav wierzy, że wspólnie z HBO Max (WarnerMedia) firma będzie mieć potencjał podobny do Netflixa. HBO Max ma obecnie prawie 70 mln subskrybentów.  Szef Discovery spodziewa się synergii po finalizacji fuzji. - Mniej niż połowa subskrybentów Discovery + w USA jest również uważana za klientów HBO Max, „co przy odpowiednim opakowaniu stanowi realną okazję do poszerzenia bazy naszej połączonej oferty”  - powiedział. Obie firmy mają się ofertowo uzupełniać. Atutem Warnera są filmy i seriale, a także sport w Ameryce Łacińskiej. Discovery ma z kolei w ofercie treści dokumentalne, dla kobiet i sportowe w Europie dzięki obecności kanału Eurosport w grupie.

W III kwartale br. przychody Discovery wyniosły 3,15 mld dol. To wzrost o prawie 24 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. Zysk netto przekroczył 155 mln dol. W Polsce HBO Max wystartuje na początku 2022 roku. Debiut Disney+ spodziewany jest latem przyszłego roku. Na rynku ma pojawić się też platforma SkyShowtime.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji