Kierowcy najczęściej zauważają nośniki outdoorowe 12x3 i 6x3 m

Tablice wielkoformatowe, o wymiarach 12x3 m i 6x3 m, to nośniki reklamy zewnętrznej najbardziej zwracające uwagę kierowców i najlepiej wpływające na rozpoznawalność prezentowanych marek. Wypadają znacznie lepiej od standardowych billboardów, super scrolli i citylightów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania Atlas wynika, że tablice 12x3 m przyciągają wzrok kierowcy średnio na 166,2 milisekund, tablice 6x3 m - na 91,5 milisekndy, podczas gdy dla citylightów ten wskaźnik wynosi jedynie 17 milisekund.

grafika

Na nośniki 12x3 m zwróciło uwagę aż 21 proc. badanych kierowców, na citylight - tylko 5 proc., a dla innych nośników ten wskaźnik osiągnął poziom od 11 do 14 proc. Największe tablice skupiały też uwagę kierowców zdecydowanie na najdłużej.

grafika
grafika

Nośniki 12x3 m i 6x3 m najmocniej zwiększają też rozpoznawalność prezentowanych na nich reklam. W przypadku tych pierwszych rozpoznawalność spontaniczna rośnie o 18 proc., a wspomagana o 28 proc., natomiast w przypadku drugich - odpowiednio o 17 i 28 proc. Dla super scrolli i billboardów wskaźniki rozpoznawalności spontanicznej wyniosły 13 i 14 proc., a dla citylightów - zaledwie 3 proc.

grafika

Jeśli kierwocy widzą o dwie trzecie więcej nośników, spontaniczna znajomość reklamy rośnie najmocniej w przypadku billboardów, a najmniej w przypadku tablic 6x3 m.

grafika

Formaty 12x3 m i 6x3 m osiągnęły najwyższe poziomy wskaźnika Ad Impact, obejmującego wszystkie badane parametry.

grafika

Badanie Atlas zostało przeprowadzone na zlecenie Grupy Ströer przez Millward Brown od lipca do października br. Objęło 1,1 tys. dorosłych osób mających prawo jazdy, które podzielono na 12 grup. Uczestnicy zetknęli się z różnymi kombinacjami marek, formatów nośników, częstotliwości kontaktów z nimi oraz ich lokalizacji.

Podczas badania wykorzystano m.in. nowoczesny symulator jazdy pozwalający wywołać wrażenia rzeczywistego kierowania samochodem i wymuszający towarzyszące temu zachowania oraz za pomocą eye-trackera śledzący ruchy gałek ocznych badanego i elementy trasy, na które zwraca on uwagę.

Według danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, w połowie br. było w Polsce 91,6 tys. nośników outdoorowych, w tym 14,8 tys. frontlightów i backlightów 6x3 m, 785 frontlightów 12x3 m oraz nieco ponad tysiąc frontlightów 12x4 m (zobacz pełne dane).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online