„Kierujesz życiem” w kampanii KRBRD przeciw zbyt szybkiej jeździe samochodami (wideo)

Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczął kampanię społeczną pod hasłem „Kierujesz życiem”. Jest ona skierowana głównie do młodych kierowców.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Kierujesz życiem” w kampanii KRBRD przeciw zbyt szybkiej jeździe samochodami (wideo)

Kampania zachęca do przestrzegania przepisów ruchu drogowego w zakresie obowiązujących limitów prędkości jazdy oraz dostosowania tej prędkości do warunków ruchu. Akcja jest skierowana przede wszystkim do kierowców w wieku 18-24 lata. Wynika to z faktu, że w ub.r. kierowcy z tej grupy wiekowej byli sprawcami 20 proc. wypadków powstałych z winy kierujących, w których zginęły 542 osoby, a 7 790 zostało rannych. Tacy kierowcy mają niewielkie doświadczenie i umiejętności w kierowaniu pojazdami, a przy tym dużą skłonność do brawury i ryzyka.

- Nowy spot Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ma zwrócić uwagę na problem dostosowania prędkości do warunków ruchu. Pamiętajmy, że ograniczenie pokazane na znaku to prędkość maksymalna w dobrych warunkach. Przypominamy o tym, bo każde uratowane na drodze życie i ochronione zdrowie jest warte tego, by powtarzać informacje o zasadach bezpiecznej jazdy i ograniczonego zaufania do innych użytkowników drogi - opisuje Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

Kampania poprzedza rozpoczynającą się w przyszłym tygodniu akcję policji „Prędkość", w ramach której prowadzonych będzie wiele kontroli prędkości.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela