Droższe bilety w sieciach kinowych Helios, Cinema City i Multikino

Od stycznia o złotówkę droższe są ceny biletów sprzedawane w dniu projekcji w kinach Helios. Bez zmian są ceny tych oferowanych w przedsprzedaży. W Cinema City bilety podrożały o 50 groszy. Multikino jeszcze w grudniu wprowadziło nowe cenniki.

jsx/PAP
jsx/PAP
Udostępnij artykuł:

Inflacja i rosnące ceny m.in. energii elektrycznej, gazu czy materiałów (choćby papieru) powodują wzrost cen wielu produktów, w tym prasy czy jaj. Spytaliśmy, czy podwyżki cen biletów planują również największe sieci kinowe.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zakupy-spozywcze-o-22-proc-drozsze-niz-rok-wczesniej-grudzien-2021-promocja,7170053337495681a ##

- Jeśli chodzi o ceny biletów, Helios standardowo dwa razy w roku weryfikuje swoją politykę cenową - mówi Nina Graboś, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej Agory, właściciela Heliosa. - W styczniu 2022 roku cena biletów sprzedawanych w dniu projekcji filmu wzrosła o 1 zł. Natomiast ceny biletów oferowanych w przedsprzedaży nie uległy zmianie. To unikalna propozycja Heliosa dla widzów - dodaje.

Oznacza to, że kupując w piątek bilet np. na premierę filmu „Krzyk” (również w piątek), zapłacimy 27,9 zł. Kupno biletu na seans tego samego filmu, ale wyświetlanego w sobotę, to już o 4-5 zł niższy wydatek (w zależności od kina). Kupując bilet dwa dni przed seansem, zapłacimy 17,9-20,9 zł, a trzy (i więcej) dni przed – 12,9-17,9 zł (ceny nie dotyczą filmów familijnych i promocji SuperWtorek!).

Cinema City: Mamy wielką nadzieję, że dalsze podwyżki nie będą konieczne

- Cinema City dokłada wszelkich starań, aby rosnące koszty energii i wynagrodzeń, które mają wpływ na zwiększone koszty operacyjne, były jak najmniej odczuwalne dla naszych widzów - podkreśla Katarzyna Opertowska, marketing & PR director Cinema City.

- W ostatnim czasie musieliśmy podnieść ceny standardowych biletów o 50 groszy, i mamy wielką nadzieję, że dalsze podwyżki nie będą konieczne. Analizujemy na bieżąco wpływ rosnących cen w kraju na nasze koszty. Utrzymaliśmy natomiast bez zmian koszt abonamentu Unlimited, który zawsze był bardzo korzystną opcją dla widzów naszych kin. Umożliwia im nieograniczony dostęp do filmów w Cinema Citym a także daje inne korzyści. Co ważne, ci, którzy zdecydują się przystąpić do Unlimited i opłacić roczny abonament z góry, będą mieli gwarancję niezmiennej ceny przez cały rok. Naszym priorytetem jest zapewnienie możliwości korzystania z oferty kinowej w najlepszej jakości na rynku dla jak największej liczby widzów - zaznacza Opertowska.

- W grudniu 2021 roku w większości kin sieci Multikino wprowadziliśmy nowe cenniki - mówi Paweł Świst, prezes zarządu Multikino SA. - Od poniedziałku do niedzieli bilety mają tę samą, stałą cenę uzależnioną od lokalizacji fotela na sali kinowej. Pula miejsc w strefie promo, z najlepszą ceną, jest ograniczona. Warto podkreślić, że bilety w najkorzystniejszej cenie do każdej strefy sali kinowej można nabyć każdego dnia tygodnia na stronie www.multikino.pl oraz przez naszą aplikację mobilną - dodaje. Koszt biletu zakupionego online zaczyna się od 19,9 zł.

Październik najlepszy dla kin

Spytaliśmy też sieci o dynamikę sprzedaży biletów w 2021 roku w porównaniu do lat poprzednich.

- Cinema City, analogicznie jak cała branża, w 2021 roku odnotowało systematyczny wzrost sprzedaży biletów, począwszy oczywiście od otwarcia kin z końcem maja tego roku - mówi Katarzyna Opertowska. - Najlepsze wyniki, porównywalne z rekordowym 2019 rokiem, mieliśmy w październiku, gdy frekwencja we wszystkich polskich kinach osiągnęła ponad 4,7 mln widzów. Zdecydowanie jesteśmy na drodze do powtórzenia rekordowych wyników z czasów przed pandemią, kiedy wszystkie kina w Polsce sprzedały ponad 60 mln biletów w samym 2019 roku - zaznacza.

Przedstawicielka Cinema City dodaje, że rok 2021 z pewnością „przyniósł spory wzrost frekwencji w stosunku do 2020 roku, który był czasem największych spadków sprzedaży, z wynikami ledwie 30 proc. wielkości z 2019”.

- Mamy nadzieję, że z końcem pandemii nastąpi wzrost frekwencji porównywalny do wzrostu z czasów przed pandemicznych. Już teraz widać, jak bardzo widzowie chcą wrócić do kin – potwierdzają to choćby niesamowite wyniki kasowe filmu „Spider-Man: Bez drogi do domu”, który debiutował w drugiej połowie grudnia 2021 roku. Wszędzie, również w Polsce, cieszy się rekordową popularnością, mimo wciąż trwającej pandemii - w ciągu kilku tygodni znalazł się na liście 10 najbardziej dochodowych produkcji wszech czasów, pokonując słynnego „Titanica”. Przed nami jeszcze wiele superprodukcji, które przyciągną widzów do kin w 2022 roku, przede wszystkim „Morbius”, „Batman”, „Avatar 2”, „Doktor Strange w multiwersum obłędu”, „Top Gun: Maverick”, kolejne części „Mission Impossible”, „Aquamana” czy „Jurassic World” i wiele innych - wymienia Opertowska.

Duży ekran przyciągnął w minionym roku mniej niż połowę widowni z 2019 roku

Dynamiki sprzedaży biletów w ub.r. nie chce komentować Multikino. Nina Graboś zapowiada, że dane roczne Heliosa będą omówione w raporcie Agory. - Staramy się nie zestawiać ze sobą danych za 2020 rok i 2021 rok, ponieważ dane te nie są porównywalne - restrykcje i czas ich trwania były zróżnicowane w tych okresach. Lepszym wskaźnikiem odbudowy rynku kinowego wydaje się zestawienie danych z okresem poprzedzającym wybuch pandemii - podkreśla jednak.

Takie dane opisała w środowym wydaniu „Rzeczpospolita”. Jak informowała, duży ekran przyciągnął w minionym roku mniej niż połowę widowni z 2019 roku. Wyniki branży poprawiają się, ale nie pomogą jej ceny prądu i roszczenia stowarzyszeń twórców.

Gazeta wskazuje, że 2021 rok był dla kin lepszy niż pierwszy rok pandemii. 2022 rok zaczęły od podniesienia cen. Na razie – nieznacznie. Oddala się, ryzykowna dla branży, decyzja na temat stawek w rozliczeniach z artystami.

„Boxoffice.pl podsumował ostatecznie 2021 r. w polskich kinach. Według danych agregowanych przez tę firmę w minionym roku (nie całkiem pokrywa się on z rokiem kalendarzowym) kina sprzedały 21,9 mln biletów za 402,4 mln zł. To odpowiednio o 28 i 29 proc. więcej niż w pierwszym roku pandemii, obłożonym zakazami prowadzenia działalności w standardowym trybie” - czytamy w „Rz”.

Dodano, że nadal dużo mniej niż w 2019 roku, rekordowym dla branży. „Dane boxoffice.pl nie obejmują jednak widowni filmów dystrybuowanych przez UIP, więc w rzeczywistości dane z minionych dwóch lat były wyższe. O ile? Według rynkowych komentarzy w 2021 r. – o 6,5 mln biletów. Razem daje to 28,4 mln wejściówek (za około 520 mln zł), wobec prawie 62 mln w 2019 r.” - napisano.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"