Wpływy Grupy Kino Polska TV wzrosły w III kwartale o 23 proc. dzięki Filmboxowi i licencjom, w dół Stopklatka i Zoom TV

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów o 23,1 proc. do 53,4 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 1,54 do 6,07 mln zł. Wyniki firmy zwiększyły się też w trzech kwartałach mimo wiosennego załamania rynku reklamowego, za to nadawane naziemnie Stopklatka i Zoom TV zanotowały wyższe straty.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Wpływy Grupy Kino Polska TV wzrosły w III kwartale o 23 proc. dzięki Filmboxowi i licencjom, w dół Stopklatka i Zoom TV
Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki

W trzech kwartałach br. przychody Grupy Kino Polska TV zwiększyły się rok do roku o 14,4 proc. do 152,1 mln zł. Wpływy w Polsce poszły w górę o 5,7 proc., natomiast na innych rynkach - o 33,5 proc.

Przychody firmy z emisji kanałów telewizyjnych wzrosły o 10,6 proc. do 83,9 mln zł, a ze sprzedaży reklam - o 6,9 proc. do 49,9 mln zł. Natomiast przychody z licencji prawie się podwoiły, rosnąc z 8,03 do 15,82 mln zł.

Filmbox mocno w górę

Wpływy z emisji stacji Filmbox i kanałów tematycznych poszły w górę z 64,35 do 72,13 mln zł, a z reklam w nich - z 5,66 do 6,79 mln zł.

W przypadku kanałów Kino Polska przychody z emisji zwiększyły się z 11,52 do 11,75 mln zł, a z reklam - z 8,85 do 10,57 mln zł.

grafika

Stopklatka i Zoom TV z większymi stratami

Znacznie słabsze wyniki osiągnęły nadawane w naziemnej telewizji cyfrowej Stopklatka i Zoom TV, które zarabiają prawie wyłącznie z reklam. Przychody pierwszej stacji wzrosły z 20,31 do 20,56 mln zł, a strata - z 1,42 do 2,25 mln zł, natomiast druga zanotowała wzrost wpływów z 11,87 do 11,97 mln zł oraz straty z 4,96 do 6,13 mln zł.

Wiosną w związku z wybuchem epidemii spora część widowni telewizyjnej przeszła z kanałów filmowych i rozrywkowych do informacyjnych. Natomiast według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. udział Stopklatki w oglądalności telewizji naziemnej wzrósł rok do roku o 29,5 proc. do 2,37 proc., a udział Zoom TV wynosił 0,62 proc., tyle samo co przed rokiem.

grafika

Koszty operacyjne Grupy Kino Polska TV zwiększyły się znacznie słabiej od przychodów - o 10,1 proc. do 130,67 mln zł.

Nakłady na treści (głównie amortyzację aktywów programowych) wzrosły z 24,15 do 26,02 mln zł, na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze - z 12,63 do 14,12 mln zł, na usługi emisji - z 15,09 do 15,42 mln zł, a na usługi określone jako pozostałe - z 40,22 do 43,31 mln zł.

W efekcie zysk operacyjny firmy poszedł w górę z 17,25 do 20,1 mln zł, a zysk netto - z 11,97 do 15,41 mln zł. W samym trzecim kwartale zysk operacyjny zwiększył się z 3,09 do 7,63 mln zł, a zysk netto - z 1,54 do 6,07 mln zł.

Prezes Kino Polska TV: płata telewizja z przewagą nad streamingiem

- Trzy pierwsze kwartały 2020 roku pokazały, że nasz zdywersyfikowany model biznesowy jest skuteczny i odporny na zawirowania rynkowe. Mamy zróżnicowane produktowo i terytorialnie źródła przychodów dzięki czemu nie jesteśmy uzależnieni od koniunktury na polskim rynku reklamy, czy rynku telewizji kablowych - komentuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

- W obecnych czasach wyraźnie widać również przewagę telewizji płatnej, dystrybuowanej przez operatorów kablowych i platformy cyfrowe, gdzie klienci posiadają umowy długoterminowe, nad platformami streamingowymi z których można zrezygnować w dowolnej chwili - dodaje.

Kino Polska TV jest notowane na głównym rynku warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji za akcję spółki płacono 7,30 zł, co dawało kapitalizację wynoszącą 144,7 mln zł. Większościowym akcjonariuszem firmy (ma 65,15 proc. kapitału) jest SPI International.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?