Kino Polska TV spodziewa się zachowania pozytywnych trendów. "Rynek płatnych platform będzie się zmieniał w Europie"

Grupa Kino Polska TV spodziewa się zachowania pozytywnych trendów wyników w drugim półroczu 2023 roku - poinformowała podczas telekonferencji dla analityków i mediów członek zarządu Katarzyna Woźnicka.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

"Drugie półrocze ze względu na sezonowość jest zwykle lepsze dla rynku. To, co obecnie obserwujemy to to, że wszystkie trendy zostaną zachowane w drugim półroczu" - odpowiedziała Woźnicka na pytanie, czy w II półroczu możliwa jest podobna dynamika poprawy wyników grupy.

W I poł. 2023 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 144,8 mln zł (+3,9 proc. rdr).

Przychody z emisji zwiększyły się o 7,9 proc. rdr i stanowiły 52,8 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam były niższe o 0,6 proc. rdr, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 36 proc. Przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 47,6 mln zł (+1,9 proc. rdr) i stanowiły 32,9 proc. całkowitych przychodów grupy.

Zysk netto grupy w pierwszym półroczu bieżącego roku wyniósł 23,8 mln zł (+10,9 proc. rdr), a wynik EBITDA 60,5 mln zł (+5,5 proc. rdr). Rentowność netto grupy wzrosła do 16,4 proc., tj. o 1 pp. więcej niż rok wcześniej. Marża EBITDA wzrosła do 41,8 proc. z 41,1 proc. rok wcześniej.

Członek zarządu Levent Gültan poinformował w piątek, że po obserwowanym obecnie 3,5 proc. wzroście rynku reklamy telewizyjnej w Polsce, grupa Kino Polska jest bardziej optymistycznie nastawiona, co do aktualnej kondycji tego rynku w Polsce.

Zmiany w rynku płatnych telewizji

Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska uważa, że rynek płatnych platform będzie się zmieniał w Europie.

Grupa Canal+ pod koniec lipca kupiła 12 proc. udziałów w platformie streamingowej ViaPlay Group.

Grupa Kino Polska zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Dizi, Gametoon i kanały marki FilmBox.

Średni udział kanałów Grupy w oglądalności widowni komercyjnej w I półroczu 2023 r. wyniósł 2,59 proc. (SHR proc., All 16-59, live), tj. o 5,5 proc. mniej rdr.

Grupa Canal+ poprzez spółki zależne kontroluje 66 proc. akcji Grupy Kino Polska.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów