Wzrosły wpływy i zysk Kino Polska TV. Zoom TV z 6,5 mln zł z reklam i 11,8 mln zł straty

W ub.r. grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży o 8 proc. do 123,33 mln zł oraz zysku netto o 3,6 proc. do 15,91 mln zł. Z działalności kanału Zoom TV zanotowała 6,51 mln zł wpływów reklamowych i 11,82 mln zł straty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wzrosły wpływy i zysk Kino Polska TV. Zoom TV z 6,5 mln zł z reklam i 11,8 mln zł straty
Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki

Zysk EBITDA Kino Polska TV zmalał o 3 proc. do 46,78 mln zł, a marża EBITDA - o 4 pkt proc. do 38 proc. Firma tłumaczy, że wynika to głównie z amortyzacji krótkoterminowych aktywów programowych w ub.r.

Z kolei zysk Kino Polska TV z działalności operacyjnej zwiększył się o 16 proc. do 21,22 mln zł, a zysk netto z działalności kontynuowanej - o 15 proc. do 15,91 mln zł. - Jest to efekt wyższej dynamiki wzrostu przychodów niż wzrostu kosztów operacyjnych w 2017 roku oraz uwzględnienia w 2016 roku odpisu z tytułu wartości Cyfrowego Repozytorium Filmowego w kwocie 1,852 mln zł - komentuje firma w raporcie finansowym.

grafika

Głównym źródłem przychodów Kino Polska TV są stacje filmowe Filmbox i inne kanały tematyczne, które w ub.r. zanotowały 72,57 mln zł wpływów ze sprzedaży (w tym 66,65 mln zł ze sprzedaży praw do emisji) oraz 16,33 mln zł zysku. Z kolei stacje Kino Polska osiągnęły 28,83 mln zł wpływów sprzedażowych (14,88 mln zł z emisji i 13,95 mln zł z reklam) oraz 13,48 mln zł zysku.

Z kolei uruchomiony jesienią 2016 roku kanał Zoom TV (nadawany m.in. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej) miał 6,51 mln zł wpływów reklamowych, co przy kosztach operacyjnych wynoszących 18,33 mln zł dało stratę w wysokości 11,82 mln zł.

grafika

Wpływy ze stacji filmowych Filmbox i kanałów tematycznych wzrosły w skali roku o 8 proc. do 72,57 mln zł, a ze stacji Kino Polska - zmalały o 6 proc. do 28,83 mln zł.

Firma podała, że 20 proc. jej wpływów pochodziło od Polsat Media odpowiadającego za sprzedaż oferty reklamowej jej stacji, a 20 proc. - z ITI Neovision, właściciela platformy nc+.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą