Kino Polska TV z mniejszym zyskiem, zaszkodził słaby złoty

Grupa Kino Polska TV w zeszłym kwartale zanotowała 6,7 mln zł zysku netto, co oznacza spadek rdr o 39 proc. - podała spółka w raporcie. Wynik jest zgodny z opublikowanymi wcześniej wstępnymi danymi.

pap
pap
Udostępnij artykuł:
Kino Polska TV z mniejszym zyskiem, zaszkodził słaby złoty
Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki (fot. Marian Chrzan)

Zysk na działalności operacyjnej Kino Polska TV w trzecim kwartale spadł do 10,3 mln zł z 12,8 mln zł przed rokiem.

Po III kwartałach 2022 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 204,3 mln zł (+12,0 proc. rdr), przy wzroście wpływów zarówno z emisji, jak i z reklam. Przychody z emisji zwiększyły się o 14,7 proc. rdr i stanowiły 52,5 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam wzrosły o 11,4 proc. rdr, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 36,2 proc.

Zysk netto grupy po III kwartałach wyniósł 28,1 mln zł (-7,2 proc. rdr), a wynik EBITDA 85,5 mln zł (+3,4 proc. rdr).

Rentowność netto grupy wyniosła 13,8 proc,, wobec 16,6 proc. rok wcześniej. Nadwyżka finansowa na koniec III kwartału 2022 r. wyniosła 14,3 mln zł.

Marża EBITDA wyniosła 41,8 proc. wobec 45,3 proc. rok wcześniej.

grafika

Spółka podała, że istotny wpływ na wynik operacyjny i zysk netto miały koszty wynikające z różnic kursowych, co było następstwem osłabienia się złotego wobec dolara amerykańskiego. Zjawisko to oddziaływało negatywnie zarówno na wyniki trzeciego kwartału, jak i było widoczne w skali całego bieżącego roku.

"Nasze przychody rosną zarówno dzięki stale zwiększającym się wpływom z emisji kanałów płatnych, jak i za sprawą większych wpływów ze sprzedaży reklam. W ostatnich miesiącach obserwowaliśmy znaczny przyrost abonentów u jednego z operatorów oferującego pakiety naszych kanałów" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki Bogusław Kisielewski.

Po III kwartale tego roku łączna oglądalność kanałów grupy wyniosła 2,74 proc. i była niższa o 9,9 proc. rdr, przy założeniu porównywalnej grupy widowni komercyjnej. Spółka podała, że spadek ten co częściowo wynikał ze zmiany standardu nadawania telewizji naziemnej.

grafika

pap
Autor artykułu:
pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online