Przystępna forma i edukacyjny charakter projektu KLAPS! sprawiły, że uczestnicy pierwszej edycji pokochali wspólne rozmowy w bezpiecznej przestrzeni polskich kin. Walka z błędnymi stereotypami oraz promowanie szacunku, empatii i zrozumienia to główne założenia projektu – co wydaje się cenne zwłaszcza dziś, w świecie pełnym mitów i wstydu wokół zdrowia. Rzetelne informacje o zdrowiu i profilaktyce są podane z dużą odpowiedzialnością i wrażliwością oraz w atrakcyjnej formie: dziesięciominutowe odcinki cechuje dynamiczna narracja, pozwalająca szybko przyswajać wiedzę.
W polskim systemie edukacji i przestrzeni publicznej wciąż obserwujemy deficyt rzetelnej edukacji nt. zdrowia intymnego. Projekt powstał jako odpowiedź na potrzebę edukacji – mówi językiem współczesnego odbiorcy, bez tabu, ale z dużą odpowiedzialnością i wrażliwością – mówi Kinga Dołęga, pomysłodawczyni projektu.

KLAPS! kierujemy do dorosłych obu płci na terenie całej Polski. Skorzysta z niego każdy, kto czuje potrzebę bezpiecznej przestrzeni do zadawania pytań, rozwiewania mitów i zdobywania sprawdzonej wiedzy od ekspertów. Spotkania mają formę dostępnych, angażujących wydarzeń łączących edukację i filmy. Do projektu zapraszamy specjalistów i lekarzy, którzy aktywnie szerzą wiedzę. Nasi Partnerzy to marki, które chcą być blisko konsumentów i działać na rzecz realnej zmiany edukacyjnej w Polsce – dodaje.
Za projektem KLAPS! stoją eksperci z różnych branż. Pomysłodawczynią jest Prezes Kinads Media i ambasador kin studyjnych, Kinga Dołęga. Wie wszystko o dystrybucji i promocji, tworząc w ramach Kinads Media unikatowe i skuteczne kampanie reklamowe, które docierają do tysięcy widzów i są przez nich zapamiętywane. Doktor nauk medycznych, Agnieszka Nalewczyńska oraz fundacja SEXEDPL, pionier edukacji seksualnej w Polsce, gwarantują wysoki poziomu merytoryczny. W nowym sezonie wezmą też udział dwie gościnie specjalne: Hanna Stolińska, dietetyk kliniczny i doktor nauk o zdrowiu, oraz Agnieszka Szuścik, edukatorka i twórczyni, autorki książki "Ginekologicznie".

To połączenie kompetencji i doświadczeń z różnych światów. Znając się na dystrybucji, promocji i zasięgach wiem, jak przyciągać uwagę widzów i tworzyć kampanie, które docierają do tysięcy osób. Dr Agnieszka Nalewczyńska gwarantuje merytoryczną rzetelność projektu jako wybitna ekspertka z dziedziny ginekologii i zdrowia seksualnego. Fundacja SEXEDPL, pionier edukacji seksualnej w Polsce, nadaje projektowi wiarygodność, bazując na doświadczeniu i pracy z młodzieżą i dorosłymi – komentuje Kinga Dołęga.
Pierwsze pokazy drugiej edycji KLAPS! już za nami! W warszawskim kinie Atlantic uczciliśmy inaugurację projektu wraz z zespołem Kinads Media. Nieprzypadkowo projekt wystartował w różowym październiku (miesiącu, w którym szczególną uwagę zwraca się na świadomość raka piersi), a pierwszy odcinek nowego sezonu KLAPS! dotyczy profilaktyki i odczarowania mitów na temat piersi. Dzięki zaangażowaniu doktor nauk medycznych Agnieszki Nalewczyńskiej (która jest twarzą wszystkich odcinków) będziecie mogli dowiedzieć się, jak dbać o swoje zdrowie, jaka jest niezbędna profilaktyka oraz mogli poznać fakty i mity dotyczące tematu piersi.

Każdemu odcinkowi nowego sezonu towarzyszy wyselekcjonowany film (z bieżącego repertuaru bądź kinowego archiwum). Na pierwszy ogień poszły takie tytuły jak "Teściowie 3", "Skomplikowani" oraz "Seks dla opornych". Pierwszy z wymienionych filmów jest obecnie jedną z najchętniej oglądanych polskich premier filmowych 2025 roku – na wielkim ekranie zobaczyło go już ponad milion widzów.
Kino porusza emocje, buduje empatię, opowiada o trudnych tematach w sposób obrazowy, ale bez nadmiernego dydaktyzmu. Filmy stają się punktem wyjścia do rozmów – inspirują, skłaniają do refleksji, często pozwalają utożsamić się z bohaterami. Wykorzystujemy siłę kina do dialogu o zdrowiu, relacjach, tożsamości w kontekście społecznym i ludzkim. KLAPS! to cykl sześciu angażujących seansów edukacyjnych wyświetlanych w kinach w całej Polsce – tam, gdzie ludzie naprawdę patrzą i słuchają – mówi Kinga Dołęga.

Listopad – miesiąc globalnej akcji Movember, promującej badania profilaktyczne u mężczyzn – również skupi się na tematach związanych ze zdrowiem. Uważamy, że zdrowie nie ma płci, dlatego wzajemne wsparcie w trosce o partnera jest niezwykle ważne. Odcinek "Badania dla Niej i dla Niego" został zrealizowany z udziałem prowadzącej cykl dr n. med. Agnieszki Nalewczyńskiej oraz gościnnym wystąpieniem Agi Szuścik. Tym razem odbiorcy dowiedzą się, jakie są najważniejsze badania i z jaką częstotliwością należy je powtarzać, a także jaka jest niezbędna profilaktyka pozwalająca odpowiednio zadbać o zdrowie.
"Co warto wiedzieć o libido: potrzeby i pragnienia" to tytuł odcinka, który będzie prezentowany w grudniu. Również tutaj porozmawiamy o najczęściej powtarzanych mitach i zderzymy je ze sprawdzonymi naukowo faktami, a także poruszymy temat tego, jak działa nasze libido i co może wpływać na jego obniżenie.

W styczniu – czasie, który dla wielu jest nowym otwarciem – na widzów czekać będzie odcinek "Menopauza i andropauza". Gościnią specjalną odcinka będzie Hanna Stolińska, dietetyk kliniczny i doktor nauk o zdrowiu. Odcinek poruszy kwestię, zmian hormonalnych, które na pewnym etapie życia dotykają każdego z nas i podpowie, jak zadbać o siebie w nowym rozdziale życia, a także jaka dieta oraz dobre nawyki żywieniowe są naszymi sprzymierzeńcami.
Luty nieodzownie kojarzony jest z Walentynkami, czyli świętem zakochanych. Właśnie w tym miesiącu w ramach KLAPS!-u poruszymy temat wzajemnej odpowiedzialności w dbaniu o zdrowie. Ponownie gościnią specjalną odcinka będzie Aga Szuścik, a ten sprowokuje do rozmów bez tabu o zdrowiu i profilaktyce oraz pomoże rozwiać mity na temat wirusa HPV.
Projekt edukacyjny KLAPS! zakończymy w marcu. Miesiąc, w którym świętujemy Dzień Kobiet, to dobra okazja do rozmowy o endometriozie – chorobie, która dotyka milionów kobiet w całej Polsce i na świecie, a wciąż jest mało znana. W odcinku "Endometrioza: ciało, które walczy ze sobą" weźmie udział Hanna Stolińska, a widzowie dowiedzą się, czym dokładnie jest ta choroba, a także jaka dieta i nawyki żywieniowe mogą być sprzymierzeńcami w walce z własnymi ograniczeniami i przeciwnościami.

Partnerami tegorocznej edycji KLAPS! są MSD Polska, ALL AURA, BANDI Cosmetics i Vision Express. Patronat medialny nad projektem objęli Radio 357, Naszemiasto.pl, Wirtualne Media oraz Business Centre Club. To właśnie dzięki tej współpracy podczas spotkań KLAPS! widzowie nie tylko wyjdą z seansu z nową wiedzą o zdrowiu, ale będą mieli także okazję wziąć udział w dodatkowych atrakcjach, jak chociażby Happy Seats (gdzie pod niektórymi fotelami na sali kinowej są ukryte niespodzianki od partnerów wydarzenia).
Druga edycja to kontynuacja i rozwój – większy zasięg, nowe miasta, jeszcze silniejszy program merytoryczny i partnerski. Nowe filmy, rozszerzona liczbę spotkań z ekspertami oraz włączenie do programu tematów dot. zdrowia psychicznego i relacji. KLAPS! 2.0 będzie jeszcze bardziej inkluzywny i angażujący; odpowie również na aktualne potrzeby społeczne – podsumowuje Prezes Kinads Media.

Drugi sezon projektu KLAPS! wystartował z przytupem i potrwa do marca 2026 roku. Przez sześć miesięcy w 50 kinach w całej Polsce odbędzie się 300 wyjątkowych spotkań kinowych – tam, gdzie ludzie naprawdę patrzą i słuchają. Zajmij miejsce w pierwszym rzędzie i weź udział w projekcie, który zostaje w głowie i sercu!










