„Klan” stracił 490 tys. widzów, ale TVP1 pozostała liderem pasma. 59 mln zł z reklam

Właśnie zakończony sezon „Klanu” śledziło średnio 1,81 mln widzów, o 490 tys. osób mniej niż rok wcześniej. Serial jednak nadal dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów, a wpływy z reklam wyniosły 59 mln zł. Najprawdopodobniej jesienią br. stacja pokaże nowe odcinki.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Klan” stracił 490 tys. widzów, ale TVP1 pozostała liderem pasma. 59 mln zł z reklam
serial "Klan", fot. TVP / Facebook

Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 29 sierpnia 2016 roku do 9 czerwca 2017 roku wyniosła 1,81 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 15,63 proc. wśród wszystkich widzów, 8,81 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,32 proc. w grupie 16-59. Najnowszy sezon „Klanu” pokazywany był w TVP1 od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.

Najchętniej oglądany odcinek produkcji w analizowanym okresie wyemitowano 7 listopada ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 2,47 mln oglądających.

grafika

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 490 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,30 mln oglądających przy udziale na poziomie 19,95 proc. w 4+ i 11,99 proc. w 16-49.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/barwy-szczescia-zdecydowanym-liderem-rynku-serial-zarobil-126-18-mln-zl-z-reklam ##

TVP1 w czasie emisji produkcji w zeszłym sezonie nadal była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Pierwszą miłość”, co dało mu 14,60 proc. udziału. Trzecia była TVP2 („Panorama”; 11,97 proc.), a czwarty - TVN („Szpital”; 11,83 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Jedynka zajęła trzecią pozycję za Polsatem i TVN.

grafika

Oglądalność „Klanu” spada z roku na rok. W 2009 roku serial gromadził przed telewizorami 4,31 mln widzów, a wszystkie premierowe odcinki w 2012 roku miały już 2,92 mln oglądających. Z kolei od sezonu 2012/2013 (średnia widownia na poziomie 2,71 mln osób) do sezonu 2016/2017 (1,81 mln osób) oglądalność telenoweli spadła o 900 tys. osób.

Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że niemal każdy program z tzw. „wielkiej czwórki” w ostatnich latach zanotował duże spadki oglądalności ze względu na postępującą fragmentyzację rynku telewizyjnego. Średni udział samej TVP1 w 2009 roku w 4+ wynosił 20,82 proc., a w 2016 roku było to już 11,10 proc.

grafika

Najchętniej oglądany odcinek „Klanu” w historii serialu (począwszy od 22 września 1997 roku) został pokazany 23 lutego 1999 roku. Przed telewizorami zgromadził on aż 10,54 mln widzów. Ponad 10 mln oglądających przekroczyły cztery odcinki telenoweli. Wszystkie pięć topowych odcinków produkcji wyemitowano w sezonie 1998/1999.

grafika

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków serialu pokazanych w sezonie 2016/2017 wyniosły 59 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Telewizja Polska potwierdziła portalowi Wirtualnemedia.pl, że zamierza kontynuować serial, a nowe odcinki trafią na antenę Jedynki najprawdopodobniej tuż po wakacjach.

„Klan” to pierwsza polska telenowela, której fabuła została wybrana w konkursie dla telewidzów ogłoszonym przez Telewizję Polską w 1997 roku.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"