Klient jest najważniejszy czyli jakość obsługi w e-commerce

Badania wciąż donoszą o ogromnych wzrostach w e-commerce tymczasem twoi klienci odpływają, a liczba zawieranych transakcji spada? Powodów może być wiele. Myśląc kompleksowo trzeba rozważyć każdy aspekt. Jednym z tych, które w sposób bezpośredni przedkładają się na wyniki sprzedaży jest jakość obsługi klienta.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Pozostawiająca wiele do życzenia jakość obsługi klienta to czysta forma antyreklamy. Co więcej, bardzo kosztownej antyreklamy. Już dawno i bezpowrotnie minęły czasy, gdy ludzie w procesie zakupowym koncentrowali się wyłącznie na aspekcie posiadania jakiejś rzeczy. Teraz liczy się to wszystko co dookoła. Ważna jest troska, rozpieszczanie klienta zarówno przed, w trakcie, jak i po zakupiemówi Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.

Na co więc warto zwrócić uwagę w procesie budowania lub doskonalenia relacji z klientem?

Klienci mówią

Niezbędne jest słuchanie klientów. Ludzie chcą wiedzieć, że ich zdanie się liczy, lubią mieć racje i oczekują empatii. Internet dostarcza rozmaitych sposobów i kanałów dialogu z konsumentem. Warto korzystać z formularzy opinii i ankiet. Dostarczone przez nie informacje często naświetlają te aspekty, których zauważenie możliwe jest właściwie tylko z punktu widzenia klienta. Warto również skoncentrować się na tych recenzjach naszego sklepu, które klienci pozostawiają na niezależnych portalach i forach. Z jednej strony pozwala to czerpać wiedze o oczekiwaniach, przyczynach niezadowolenia bądź zadowolenia klientów, z drugiej zaś po prostu pozwala kontrolować wizerunek w sieci.

Szybkość obsługi

W przypadku infolinii, czas oczekiwania na połączenie z konsultantem to jeden z podstawowych wyznaczników jakości obsługi klienta. Irytacja wywołana stratą czasu może już na starcie sprowadzić późniejszy dialog na tory negatywnych emocji. Charakterystycznego właśnie dla e- commerce jest też inny kanał obsługi klienta, a mianowicie live chat. Ta metoda umożliwia podjęcie dialogu z klientem, przekonanie go, poznanie, a przede wszystkim rozpoczęcie rozmowy zanim klient sam się do nas zwróci. To buduje wrażenie troski i najwyższej staranności o jego zadowolenie.

Jednym z najchętniej wykorzystywanych przez klientów w e-commerce sposobem komunikacji są formularze kontaktowe i e-maile. Pozwalają one klientowi zaoszczędzić czas i pieniądze. Trzeba jednak pamiętać, że klienci spodziewają się błyskawicznej odpowiedzi na wysłane zapytania i uwagi. Warto już na wstępie poinformować ich, kiedy najpóźniej mogą spodziewać się otrzymania wiadomości zwrotnej. Myśl przewodnia jest jednak niezmienna- im szybciej, tym lepiej.

Ciągłość komunikacji

Nie chodzi wyłącznie o sprawne załatwianie problemów w ramach ścieżki reklamacyjnej. Jak wynika z badań, klienci chętnie wracają do sklepów, gdzie już wcześniej udało im się zrobić zadowalające zakupy. To dla e-sprzedawcy ogromna szansa. Warto więc utrzymywać kontakt z klientem na przykład poprzez wysyłanie newslettera lub poprzez system lojalnościowy, którego narzędzia dostępne są nawet dla małych e- sklepów.

Od początku do końca należy poza tym pamiętać, że jakość obsługi i komunikacji z klientem opiera się na pewnym podstawowym filarze. Niezbędna jest czysto ludzka życzliwość i troska. To bowiem osoby odpowiedzialne za kontakt z klientem, ich kompetencje, uprzejmość i uśmiech, budują wizerunek całej organizacji.

GRUPA 365 NET

to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.

NR1WINTERNECIE.pl

 to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+