Klub Komediowy wyśmiewa spot TVP Kobieta

Artyści z Klubu Komediowego sparodiowali spot promujący kanał TVP Kobieta.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Klub Komediowy przygotował własny, alternatywny tekst, który został podłożony pod wideo ze spotem promocyjnym TVP Kobieta. Tekst przygotował Mateusz Lewandowski. Materiał został zamieszczony na facebookowym kanale Klubu.

- Wołajcie siostrę, ciocię i mamę, to dla nich bajka, oto Tomasz Kammel. Dla widzów dorosłych, nie dla bąbelków, to wstęp do pornosa czy reklama żelków? - słychać w zmienionej przez Klub Komediowy wersji reklamy TVP Kobieta. - Brokuły dla męża, by go sobie zaskarbić, prosto z kucheneczki jak dla lalki Barbie. Jak to w psychiatryku są wybuchy radości, to pewnie z tego nadmiaru wolności - śpiewa Klub Komediowy.

- Naszym zdaniem kanał kobiecy, niezależnie w jakiej telewizji, musi być dowcipny i prowadzony z lekkością i dystansem, zatem postanowiliśmy delikatnie poprzekomarzać się z twórcami dość „intensywnego" estetycznie klipu promocyjnego. Mamy nadzieję, że nasz dobroduszny w sumie wierszyk, zainspiruje do obrazków malowanych w mniej jednoznacznych barwach - komentują dla Wirtualnemedia.pl przedstawiciele Klubu Komediowego.

W grudniu ubiegłego roku Klub Komediowy nagrał parodię reklamy Apart z udziałem Anny Lewandowskiej, Małgorzaty Sochy I Julii Wieniawy. Film miał kilka milionów wyświetleń i zebrał w sieci bardzo dobre oceny.

Telewizja Polska uruchamia TVP Kobieta

Od 14 lutego Telewizja Polska promuje spotem nowy kanał TVP Kobieta, który ma zacząć nadawanie 8 marca.

Spot z muzyką z filmu „Pretty Women” w tle przedstawia Tomasza Kammela oraz czołowe dziennikarki i prezenterki stacji (m.in. Idę Nowakowską, Martę Manowską) ubrane w cukierkowe stroje, z uśmiechem na twarzy wykonujące wiele domowych obowiązków, takich jak sprzątanie, gotowanie czy zajmowanie się dziećmi.

W tle można zobaczyć zamkniętą na łańcuch lodówkę czy przymocowany nim czajnik. Tomasz Kammel w ostatniej scenie przeistacza się w Marzenę Rogalską (dziennikarka w tym tygodniu nieoczekiwanie ogłosiła odejście z Telewizji Polskiej).

Reklama nie przypadła internautom do gustu - na YouTube w środę popołudniu spot miał 13 tysięcy "łapek" w dół przy zaledwie 523 "w górę". Reklama ma ponad 293 tys. wyświetleń.

Eksperci oceniający spot na łamach Wirtualnemedia.pl uważają, że Telewizja Polska spotem tym promuje stereotypowe pokazywanie kobiet w roli kucharek, sprzątaczek i opiekunek do dzieci. Lansuje ponadto konserwatywną wizję świata kobiet, nieprzystającą do rzeczywistości w dobie tak głośnych wydarzeń jak Strajk Kobiet i rosnącej emancypacji kobiet w polskim społeczeństwie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą