Knorr, „Jesteś Bogiem”, Madzia i Niekryty Krytyk rządzą na „polskim” YouTubie (raport)

W sierpniu internauci obejrzeli na YouTubie ogółem 12,84 mln polskich filmików, z których najwięcej odtworzeni zanotował... spot prezentujący nowy produkt Knorr. Najpopularniejszym wideo związanym z mediami okazał się zwiastun filmu „Jesteś Bogiem”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z analizy Interactive Research Center wynika, że w czołówce najpopularniejszych w sierpniu polskich filmików na YouTubie znalazły się trzy spoty reklamowe: Knorra, IKEA i Axe. Dużą część swoich wyświetleń zawdzięczają zapewne temu, że były mocno promowane na portalu.

Pozostałe najpopularniejsze wideo to klipy muzyczne (po trzy z wytwórni Step Records i kanału NawrotkaTv), zwiastun filmu „Jesteś Bogiem”, skecz kabaretu Paranienormalni oraz dwa materiały wideoblogerów: Niekrytego Krytyka i MagdalenaMariaMonika, która opisuje gry komputerowe.

Wśród kanałów najwięcej odtworzeń - 7,5 i 6,5 mln - zanotowały kanały muzyczne ProstoTV (wytwórni hip-hopowej) i NawrotkaTv (z disco polo). Najpopularniejszą wideoblogerką jest MagdalenaMariaMonika, przy której filmikach, podobnie jak RockAlone2k, zostało dodanych najwięcej komentarzy.

Z kanałów marek zdecydowanie najpopularniejsze jest konto „Co dziś na obiad?” marki Knorr. Przy czym filmiki na kanałach marek notują o wiele mniej odtworzeń niż wideo na kontach wytwórni muzycznych, mediów i wideoblogerów.

- Przesyceni reklamami użytkownicy szukają czegoś, co zostało przygotowane przez zwykłych ludzi i może stanowić dla nich inspirację do stworzenia czegoś samodzielnie. Co ważne, jest też jednym z podstawowych mechanizmów rekomendacji. Stąd dużo większa popularność kanałów amatorskich z filmami przygotowanymi przez użytkowników, typu user-generated content - komentuje dr Albert Hupa z Interactive Research Center.

Wśród kanałów z treściami od użytkowników najpopularniejsi są czołowi wideoblogerzy. Czworo pierwszych zanotowało w sierpniu po ok. 20-30 tys. komentarzy. Co ciekawe, przy filmikach Lekko Stronniczych komentarzy było jedynie 3,3 tys.

-  Użytkownicy internetu szukają rekomendacji u ludzi takich jak oni, amatorów kręcących video i wrzucających je do sieci - uważa Małgorzata Celarek, digital practice leader agencji Edelman Digital, partnera tego badania. - Takie filmiki stają się dla odbiorców nie tylko komentarzem do rzeczywistości, jak w przypadku kanałów Niekryty Krytyk i Lekko stronniczy, ale także instrukcją, jak rozwiązać problem, taki jak, np. napotkana trudność w grze - tu z pomocą przychodzi MagdalenaMariaMonika. Kosmetyczne tutoriale to kolejny fenomen w serwisie Youtube, który już został dostrzeżony przez branżę kosmetyczną. Kolejnym krokiem rozwoju tych relacji powinno być przygotowanie kampanii, programów współpracy z autorami takich video, które będą wychodzić poza standardową wysyłkę kosmetyków - opisuje Celarek.

Z kolei wśród wideo od profesjonalnych producentów najpopularniejsze były zwiastun filmu „Jesteś Bogiem” i skecz kabaretu Paranienormalni. Przy czym zwiastun „Jesteś Bogiem” obecnie przekroczył już poziom miliona odtworzeń.

Kanały związane z mediami są w większości popularniejsze od ich odpowiedników pośród kanałów markowych, ale znacznie mniej popularne niż kanały amatorskie, z treściami typu user generated content. Najpopularniejszy wśród nich to kanał TVN.pl (2,3 mln wyświetleń w sierpniu), a zaraz za nim są konta iTVP (1,9 mln wyświetleń) i Kartony 4fun.tv (1,7 mln wyświetleń). - Popularność telewizji spada, bo zmieniają się nasze nawyki związane z konsumowaniem mediów. Dawni fani telewizora coraz częściej szukają interesujących treści w serwisach internetowych, a media nie chcą tracić swoich widzów i walczą o nich tworząc kanały, właśnie takie jak TVN.pl. Pozwala to im być zawsze tam, gdzie ich odbiorca. Popularność tego typu kanałów w serwisach video będzie rosła wprost proporcjonalnie do osłabienia pozycji tradycyjnej telewizji - komentuje Albert Hupa. 

Raport Interactive Research Center został zrealizowany w okresie 1 -31 sierpnia 2012 roku przy wykorzystaniu wewnętrznego systemu do monitoringu mediów społecznościowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online