Kobiety protestują przeciwko reklamie „Od września dajemy za darmo” sieci Multimedia

Stowarzyszenie Twoja Sprawa opublikowało list otwarty ponad 50 kobiet protestujących przeciw reklamie Multimedia Polska z hasłem „Od września dajemy za darmo”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Kampania Multimedia Polska pod hasłem „Od września dajemy za darmo” jest prowadzona od początku września w internecie i na outdoorze. Wykorzystywane w niej layouty pokazują razem z tym sloganem młodą kobietę w skąpym stroju i z rozpiętymi spodniami (zobacz te reklamy).

Stowarzyszenie Twoja Sprawa uznało, że taki przekaz jest seksistowski i przedmiotowo traktuje wizerunek kobiety. Dlatego od startu kampanii zachęcało do wysyłania maili z pytaniami dotyczącymi tej reklamy do Andrzeja Rogowskiego, prezesa Multimedia Polska. Internauci pytali Rogowskiego m.in. czy osobiście aprobował kreację tej kampanii, czy uznaje ją za etyczną i jak należy wyjaśnić jej znaczenie dzieciom. Organizacja informuje, że takie wiadomości napisało prawie tysiąc osób.

- Dotychczas prezesi i szefowie firm ukrywali się za szczelną zasłoną swoich działów marketingu, reklamy czy biur prasowych, rozmywając i odsuwając od siebie bezpośrednią odpowiedzialność - opisuje Rafał Porzeziński, rzecznik Stowarzyszenia Twoja Sprawa. - Wiadomo jednak, że żadna kampania reklamowa, która przecież niesie za sobą duże koszty i określoną strategię działań firmy, nigdy nie odbywa się bez osobistego nadzoru jej kierownictwa. Chcemy więc wyciągnąć firmowych decydentów z cienia i pomóc konsumentom w bezpośrednim z nimi kontakcie - argumentuje.

Jednak prezes Multimedia Polska ani nikt inny z firmy nie zareagował na pytania internautów, dlatego stowarzyszenie zdecydowało się opublikować na swojej stronie list otwarty. Pismo - skierowane ponownie do Andrzeja Rogowskiego - podpisało ponad 50 kobiet. „Mamy dosyć przedmiotowego traktowania wizerunku naszej płci. Wraz z wieloma innymi konsumentami wysłałyśmy do Pana list zadając kilka pytań na temat Pana osobistej odpowiedzialności za zgodę na umieszczenie wspomnianej reklamy w polskich miastach. (…) Jednak nie miał Pan na tyle odwagi, aby odpowiedzieć na nasze listy” - czytamy w oświadczeniu. „Najpierw zlekceważył Pan nas jako kobiety, publikując reklamę uprzedmiotawiającą wizerunek kobiet, a potem jako konsumentki, nie odpowiadając na nasze listy” - oceniają sygnatariuszki.

Przedstawiciele Multimedia Polska nie chcą komentować tej sytuacji. Zwracają przy tym uwagę, że hasło „Od września dajemy za darmo” było wykorzystywane tylko przez tydzień, w teaserowym etapie akcji. Potem pojawiły się reklamy z właściwym sloganem „Za darmo internet dla naszych abonentów”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online