W lutym 2005 roku rozpoczął się drugi etap II edycji ogólnopolskiej kampanii społecznej "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!". Do kampanii przyłączyli się nowi partnerzy medialni, sieci handlowe oraz instytucje. Kampania jest organizowana przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.
Celem kampanii jest zmniejszenie rozmiarów zjawiska sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. Druga edycja została podzielona na dwa etapy. Pierwszy rozpoczął się w listopadzie 2004, drugi zainicjowano w lutym br. Akcję wspiera kampania medialna, która została zaplanowana do początku kwietnia i będzie kontynuowana poprzez działania edukacyjne i kontrolne w punktach sprzedaży.
W drugim etapie kampanię poparły kolejne podmioty:
MEDIA udostępniły nieodpłatnie bądź z wysokim rabatem miejsce i czas reklamowy:" AMS (reklama zewnętrzna)" Animal Planet " Discovery" Polsat Sport" Polsat Zdrowie i Uroda" TVN" Radio Zet

SIECI HANDLOWE włączyły się w dystrybucję materiałów informacyjnych dla klientów oraz działania edukacyjne dla sprzedawców:" Biedronka" E. Leclerc" Kaufland" Real" Tesco" Żabka
INSTYTUCJE wyraziły swoje poparcie i chęć propagowania idei kampanii w ramach swojej działalności:" Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług" Polska Izba Handlu (Polish Chamber of Commerce)" Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji" Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
"Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony" ma ograniczyć sprzedaż alkoholu osobom poniżej osiemnastego roku życia i uwrażliwiać społeczeństwo na problem. Jej adresatami są przede wszystkim dorośli Polacy, świadkowie zakupu alkoholu przez nieletnich oraz sprzedawcy. Hasła kampanii to: Twój sprzeciw ma znaczenie. Nie bądź obojętny, Protestuj, jeśli w Twojej obecności sprzedaje się alkohol osobie niepełnoletniej. W ramach kampanii prowadzone są działania o charakterze edukacyjnym i działania weryfikujące sprzedaż alkoholu nieletnim. Dystrybucja materiałów odbyła się przy wykorzystaniu przedstawicieli handlowych browarów do około 80 000 punktów sprzedaży alkoholu w całej Polsce. Oprócz nowych partnerów w II edycji kampanii wzięły już udział: TVP, Gazeta Wyborcza i portal Gazeta.pl, Polityka, Polskie Radio PR I, Super Express, kina zrzeszone u brokera BEST oraz kanały tematyczne - Canal+, MTV, Planete, Romantica.











